کد خبر: 202190 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 ژوئن 2020 - 09:03

مدیرکل امور مالیاتی گیلان:

تمدید دو ماهه مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی/ مودیان از مراجعه حضوری خودداری کنند

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته، صاحبان مشاغل تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

به گزارش خوبان، جواد انوری ، با اشاره به فرارسیدن مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی، اظهار کرد: صاحبان مشاغل(اشخاص حقیقی) که مطابق قانون می بایست تا ۳۱ خردادماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته و براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اردیبهشت ماه سال جاری، صدور گواهی ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم مرتبط با نقل و انتقال املاک به صورت برخط و الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور واگذار شد و هم اکنون مراحل پایدارسازی این زیرساخت خدمت رسانی به مردم در سطح کشور در مسیر مناسب خود طی می شود.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی از مودیان درخواست می شود به دلیل اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از هرگونه مراجعه غیرضروری به ادارات مالیاتی خودداری کنند.

انوری، با بیان اینکه سامانه ارتباط مردمی اداره کل امور مالیاتی گیلان با شماره ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به سوالات مودیان مالیاتی است، گفت: دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و گزارش فرار مالیاتی از سوی شهروندان دریافت خواهد شد.

وی همچنین از دستورالعمل جدید بخشودگی جرایم مالیاتی خبر داد و یادآور شد: بخشودگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است.

این مقام مسئول، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه های رانندگی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی و… را مشمول این دستورالعمل دانست.

وی با بیان اینکه مودیان موظفند درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی ذی ربط تسلیم کنند، متذکر شد: اعمال بخشودگی جرایم برای هر یک از سنوات یا دوره ها در هر منبع با پرداخت بدهی قطعی آن سال یا دوره امکان پذیر است.

انوری عنوان کرد: مودیانی که بابت اصل مالیات و جرایم غیر قابل بخشش، فاقد بدهی می باشند و یا به واسطه معافیت های قانونی، مشمول جرایم عدم انجام تکالیف قانونی شده اند، حسب مورد از بخشودگی صد درصد جرایم برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان، شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده(۱۶۹) مکرر قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال های ۹۴-۹۱ را پرداخت بدهی مالیات عملکرد آن سال دانست و گفت: برای سال ۱۳۹۵ به بعد شرط برخورداری از بخشودگی جرایم موضوع ماده(۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم، ارسال فهرست معاملات هر یک از سال های مذکور است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads