کد خبر: 202182 - تاریخ: دوشنبه، 15 ژوئن 2020 - 18:58

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

وجود ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان/ لزوم رعایت فاصله ۲.۵ متری کرونایی در دریا

مدیرکل امور اجتماعی گیلان از شناسایی ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: این نوار ساحلی گیلان شامل ۳۵ طرح سالم سازی دریا و ۶۸ شناگاه است.

به گزارش خوبان ، رحیم حیدری ، با بیان اینکه استان گیلان ۲۸۰ کیلومتر نواز ساحلی دارد، اظهار کرد: این نوار ساحلی شامل ۳۵ طرح سالم سازی دریا و ۶۸ شناگاه است.

وی با اشاره به وجود نقاط خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان، افزود: باید سعی کنیم مردم و مسافران را به استفاده از طرح های سالم سازی توجه دهیم، زیرا عوامل ذی ربط از جمله ناجیان غریق و امدادگران و نیروی انتظامی و… در این مناطق حضور دارند و در زمان خطر احتمالی به کمکشان می شتابند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، با بیان اینکه در طرح های سالم سازی مسائل مرتبط با امنیت و آرامش مسافران لحاظ می شود، گفت: این طرح ها شامل پلاژ و سروریس بهداشتی و حمام ساحلی و مزار خرید و فروش و… است، اما شناگاه ها غالبا توسط دهیاران پوشش داده می شوند و از سایر امکانات برخوردار نیستند.

حیدری، با اشاره به پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت شنا کردن در ساحل، یادآور شد: کشور و استان ما همچنان درگیر کروناست لذا این پروتکل به استانداری گیلان و فرمانداری ها ابلاغ شده و حداقل فاصله بین افراد در حین شنا در ساحل باید ۲.۵ متر باشد.

وی از شناسایی ۲۸۴ نقطه خطرآفرین در نوار ساحلی گیلان خبر داد و اضافه کرد: جاهای ناشناخته دریا دارای ابعاد و عمیق نامشخص بوده و لذا مردم گیلان میهمان نواز هستند و می خواهیم حداقل آسیب متوجه گردشگران دریا شود. البته در هیچ کجای دنیا همه نوار ساحلی قابل استفاده برای شنا نیست و باید از بخش های ایمن دریا و رودخانه استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی گیلان، از خانواده ها خواست حتما به مناطق تحت پوشش طرح های سالم سازی مراجعه کنند و گفت: دهیاران زیر نظر فرمانداران و بخشداران با وجود همه کاستی های اعتباری سعی در پوشش همه شناگاه ها دارند.

حیدری، با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ میلیون تومان برای ناجیان غریق استان براساس میزان نوار ساحلی شهرستان ها پرداخت کردیم، متذکر شد: حقوق و دستمزد سال جاری ناجیان پیش بینی شده و امیدواریم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری طرح های سالم سازی دریا به بخش خصوصی، عنوان کرد: با سرمایه گذاری می توانیم به سواحل امکانات را بیاوریم تا مسافران به تفریح سالم و ایمن و درست و هدایت شده بپردازند.

مدیرکل امور اجتماعی گیلان، از کاهش غریق سال گذشته نسبت به سال قبل تر خبر داد و تصریح کرد: ۱۹ دستگاه عضو ستاد ساماندهی سواحل و سالم سازی طرح ها و شناگاه ها هستند و لذا با توجه به شیوع کرونا، نظارت ها افزایش یافته است. بررسی آلایندگی میکروبی و عفونی آب و دفع پسماند و بهداشت مواد غذایی امسال با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads