کد خبر: 202105 - تاریخ: شنبه، 13 ژوئن 2020 - 10:11

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

‌۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در گیلان پرداخت می‌شود

– معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در گیلان پرداخت می‌شود.

به گزارش خوبان، آرش فرزام‌صفت، از جدیت و عزم دولت در راستای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به ویژه در عرصه اقتصادی و کسب‌وکارها خبر داد و اظهار داشت: بنا به تصمیم دولت هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدها و بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در گیلان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه دولت امسال مبلغی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد را برای حمایت از تمام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در کشور اختصاص داده است عنوان کرد: حمایت از فعالان اقتصادی، حفظ اشتغال و حمایت از قشرهای مختلف مردم از جمله اهداف دولت از اجرای این طرح است.

فرزام‌صفت در پاسخ به این پرسش که چه تعداد رسته شغلی در گیلان از تسهیلات حمایتی دولت در بخش بحران کرونا بهره‌مند می‌شوند نیز مطالبی بیان داشت و در تشریح این مطلب ابراز داشت: سهم گیلان از این تسهیلات هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان است و ۱۴ رسته اقتصادی آسیب‌ دیده از کرونا هم در قالب این طرح مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه رسته‌های شغلی و اقتصادی مشمول در سطح کشور بر اساس میزان خسارتی که به آنان در جریان شیوع کرونا وارد شده مشخص شده است تصریح کرد: واحدهای خدماتی، تولیدی، بخش‌های کشاورزی و حوزه گردشگری از جمله این رسته‌ها هستند که می‌توانند از تسهیلات حمایتی دولت بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از آسیب‌دیدن بیش از هزار و ۵۰۰ کارگاه اقتصادی در سطح استان به علت شیوع ویروس کرونا سخن گفت و خاطرنشان کرد: در راستای اختصاص تسهیلات حمایتی دولت تعداد کثیری از صاحبان رسته‌ها و کارگاه‌های اقتصادی در سامانه اعلام شده ثبت‌نام و اطلاعات خود را تکمیل کردند.

فرزام‌صفت اعطاء تسهیلات بانکی به رسته‌ها و کسب‌وکارهای اقتصادی آسیب‌دیده بر اساس یک ضوابط تعیین شده را مورد تأکید قرار داد و در توضیح بیشتر این مطلب اظهار داشت: قرار است تسهیلات حمایتی دولت بر اساس میزان اشتغالی که هر کدام از واحدهای اقتصادی داشتند و در جریان شیوع کرونا حفظ شده است پرداخت شود.

وی از بهره‌مندی هر بیمه شده واحد اقتصادی از ۱۶ میلیون تومان که در جریان شیوع کرونا و با اعلام ستاد ملی مبارزه با این بیماری تعطیل شده است خبر داد و گفت: برای دیگر واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده هم که با اختیار خودشان و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه فعالیت خود را تعطیل کردند هم ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات حمایتی دولت در بخش کرونا ۱۲ درصد، با تنفس ۶ ماهه و دوره بازپرداخت ۲ ساله تعیین شده است تصریح کرد: شرط ما برای پرداخت تسهیلات حمایتی این است که واحدها و بنگاه‌های تولیدی مورد نظر بیمه شده‌ای را در این مدت اخراج نکرده باشند.

انتهای پیام/۶۱۴/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads