کد خبر: 201917 - تاریخ: یکشنبه، 7 ژوئن 2020 - 13:24

استاندار گیلان

امکان استفاده از مناطق گردشگری گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم می‌شود

استاندار گیلان گفت: ۲۵ درصد از جمعیت گیلان در بخش‌ گردشگری فعالیت می‌کنند و همکاری این حوزه با فعالان بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا ضروری است.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در دومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان گیلان با اشاره به لزوم تدوین سیاست‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث به‌ویژه در نوار ساحلی اظهار داشت: محافظت از جان گردشگرانی که گیلان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و به نوار ساحلی می‌روند بسیار اهمیت دارد.

استاندار گیلان به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب به‌جهت استفاده بهینه از سواحل استان و ایجاد نشاط اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این برنامه‌ها باید مفاهیم، ارزش‌های دینی و رعایت عفاف و حجاب مدنظر باشد زیرا ترویج فرهنگ و حجاب همواره حائز اهمیت بوده و این مسئله تنها به یک دستگاه اختصاص نمی‌یابد.

زارع با بیان اینکه سواحل جزو نعمت‌ها و مواهب خدادادی استان گیلان است که در صورت استفاده درست از این ظرفیت موجب توسعه استان می‌شود گفت: گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است که ۹ شهرستان استان از این نوار ساحلی برخوردار هستند و همچنین پذیرای گردشگرانی هستند که برای لذت بردن از این نعمت به گیلان سفر می‌کنند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان به لزوم توجه جدی مسافران، گردشگران و مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش کرونا اشاره کرد و افزود: خدمات رفاهی و بهداشتی در تفرجگاه‌ها و مناطق ساحلی باید به‌گونه‌ای ارائه شود که موجب گسترش کرونا نشود و پروتکل‌های بهداشتی حتماً رعایت شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت بیان کرد: برنامه‌هایی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، دعوت مردم به پویش در خانه بمانیم و حتی تشویق مردم برای حضور در منازل در روز طبیعت و پرهیز از سفرهای غیرضروری از جمله برنامه‌هایی بوده که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شد.

استاندار گیلان به اهمیت استفاده از مواهب طبیعی در کنار توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا اشاره کرد و افزود: ویروس کرونا آسیب‌های متعددی را به بخش‌های مختلف وارد کرده است لذا باید با در نظر گرفتن برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری برای رساندن پیام‌های بهداشتی به عموم مردم تلاش شود.

زارع امکاناتی که باید در سواحل مورد توجه باشد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: استقرار تیم‌های امداد و نجات در طرح‌های سالم‌سازی دریا و تجهیز آن‌ها به امکانات کافی، حمایت از غریق نجات از جمله کارهایی است که باید مورد توجه باشد و همچنین تمهیداتی اندیشیده شود و مردم را از خطرات حضور در مناطق ساحلی غیرطرح آگاه کنید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به لزوم افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا و توسعه عمرانی همراه با نظارت مستمر خاطرنشان کرد: با وجود افزایش مسافرت‌ها اما امسال آمار غرق‌شدگان در سواحل استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۷ درصد کاهش یافته است که باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان ضرورت اجرای برنامه‌های مختلف جهت آگاهی بخشی و ترویج عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: دشمنان با استفاده از ابزار و امکانات مختلف از جمله ابزار رسانه و فضای مجازی درصدد تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی هستند لذا باید با تبیین اندیشه‌های اسلامی و شیعه و با استفاده از بستر فضای مجازی با توطئه‌های دشمن مقابله کنیم.

زارع میزان اشتغال استان در حوزه گردشگری را مورد اشاره قرار داد و افزود: ۲۵ درصد از جمعیت استان گیلان در بخش‌های مربوط به گردشگری فعالیت هستند برای جلوگیری از گسترش کرونا در این ایام لازم است که تمام فعالان بخش گردشگری در همکاری با فعالان حوزه بهداشتی زمینه لازم استفاده مردم از مواهب طبیعی گیلان در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را فراهم کنند.

دبیر ستاد سیاستگذاری عفاف و حجاب وزارت کشور نیز در این جلسه با اشاره به سه رویکرد فرهنگ‌سازی ، رویکرد سلبی، انتظامی و قضایی و همچنین تلفیقی در اجرای سیاست‌های مربوط به عفاف و حجاب و ترویج این فرهنگ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات خاصی در خصوص حجاب داشتند.

رضاییان افزود: از آنجا که رویکرد فرهنگی مهم‌ترین رویکرد در جامعه است باید میزان دغدغه‌ها در این زمینه افزایش یابد و رعایت عفاف و حجاب در همه ادارات و مراکز عمومی مورد توجه باشد از طرفی امروز بسیاری از فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند در زمینه ترویج حجاب نقش‌آفرین باشند.

رستمی معاون امنیت اخلاقی ناجا نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و با بیان اینکه این مسئله تنها به یک دستگاه اختصاص نمی‌یابد بلکه مسئله فرابخشی است اظهار داشت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب موجب افزایش امنیت جامعه می‌شود که باید ترویج آن در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۱۲/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads