کد خبر: 201909 - تاریخ: یکشنبه، 7 ژوئن 2020 - 09:58

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

بیش از ۲۰ هزار نوآموز گیلانی در طرح سنجش سلامت ارزیابی می شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: بیش از ۲۰ هزار نوآموز گیلانی مرداد ماه امسال در طرح سنجش سلامت جسمانی و تحصیلی ارزیابی می شوند.

به گزارش خوبان، رقیه کریمی   با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در استان آغاز می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نوبت دهی برای حضور نوآموزان در مراکز سنجش سلامت بعد از ثبت نام در مدارس و از نیمه دوم تیر ماه خواهد بود، افزود: طرح سنجش در دو سطح اولیه و تخصصی انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان در ادامه به نقش اجرای این طرح در موقعیت تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست نوآموزان در قالب این طرح از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم وجود مشکل در پاسخگویی به سوالات از سوی نوآموزان، والدین این نوآموزان می‌توانند اقدام به ثبت نام آنها در مدارس عادی کنند، افزود: در صورت عدم پاسخگوی، نوآموز به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و ارزیابی‌ها به صورت تخصصی انجام خواهد شد و بسته به نوع مشکل در مدارس عادی یا استثنایی ثبت می‌شوند.

کریمی با اشاره به راه اندازی ۳۰ پایگاه سنجش سلامت در سطح استان گیلان، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش شده تا تمهیدات لازم و شرایط مناسب برای حضور والدین و نوآموزان در این پایگاه پیش بینی شود.

وی با تأکید بر اهمیت انجام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان، گفت: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیا نوآموزان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت آموزشی بسیار مؤثر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۱ هزار و ۸۷۷ نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۳۷ نفر دانش آموزان بدو ورود به مدرسه و ۱۰ هزار و ۸۶۶ نفر نیز پیش دبستانی بودند.

انتهای پیام/۸۵
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads