کد خبر: 201897 - تاریخ: شنبه، 6 ژوئن 2020 - 17:37

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روند آرام افزایش مبتلایان به کرونا در گیلان

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در کشور طی چند روز اخیر، گفت: در استان گیلان چند روزی است که با یک روند آرام رو به افزایش مبتلایان مواجه هستیم.

به گزارش خوبان، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: منحنی ابتلا به کرونا در کشور یک بار در فروردین ماه به ۳۰۰۰ نفر رسید و اکنون دوباره با این تعداد مبتلا مواجه هستیم که می توان از آن به عنوان موج دوم یاد کرد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تاکید ویژه ای بر رعایت اصول بهداشتی دارد، تصریح کرد: در استان گیلان چند روزی است که با یک روند آرام رو به افزایش مبتلایان مواجه هستیم؛ البته به شدت کشور نیست، اما اگر حفاظت فردی رخ دهند، این افزایش در گیلان نیز اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: اگر وضعیت رعایت فاصله گذاری فیزیکی به هم بخورد و عادی سازی روابط اجتماعی به وجود آید و مردم به میهمانی دعوت شوند و میهمان دعوت کنند و به مسافرت های غیر ضروری و اجتماعات مردمی بروند، حتما روند بستری مبتلایان به کرونا افزایش پیدا می کند که برای گیلان اصلا مناسب نیست.

حیدرزاده، از رصد روزانه جمعیت استان خبر داد و اضافه کرد: روزانه از حدود ۵۰۰ نفر از افرادی که طی دو هفته گذشته با بیماران کرونایی در تماس بودند، نمونه پی.سی.آر می گیریم.

وی با بیان اینکه طی پنج هفته گذشته آزمایش پی.سی.آر انجام شده است، گفت: با افزایش روزانه تعداد تست های مثبت کرونایی در هر ۵۰۰ نفر مواجه هستیم، یعنی در پنج هفته گذشته شش نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر مثبت بودند و اکنون به ۴۲ نفر مثبت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر رسیده ایم.

معاون علوم پزشکی گیلان، تست های مثبت را بیشتر مربوط به مبتلایان سرپایی دانست؛ نه بستری در بیمارستان و اضافه کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند طی ۱۰ روز آینده شاهد افزایش افراد بستری خواهیم بود.

حیدرزاده، از مردم خواست بیش از پیش نسبت به رعایت اصول بهداشتی اهتمام داشته باشند و در اجتماعات غیر ضروری حضور پیدا نکنند و یادآور شد: از تماس با سالمندان و بیماران دیابتی و قلبی و کلیوی خودداری کنید؛ به ویژه افرادی که در جامعه رفت و آمد دارند، با سالمندان ملاقات نکنند، زیرا جوانان به ظاهر سالم، می توانند آلوده باشند و بیماری کرونا را با شدت به افراد سالمند انتقال دهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads