کد خبر: 201887 - تاریخ: شنبه، 6 ژوئن 2020 - 10:44

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

رشد ۱۶ درصدی صادرات غیر نفتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۸۰ میلیون دلاری استان طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش  اظهار کرد: از نظر وزنی هم این صادرات معادل ۱۶۶ تن بوده که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.  

وی با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی در عرصه فعالیتهای صادراتی برای گیلان بود، تصریح کرد: یکی از رسالت های همگانی، تقویت بنیان اقتصادی جامعه در راستای توسعه فعالیت های تولیدی، تجاری و بدنبال آن افزایش اشتغال در استان است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا با توجه به ظرفیت هایی تجاری ویژه ای که دارد می تواند بعنوان پایلوت صادراتی شمال کشور باشد، اضافه کرد: از این میزان صادرات ۱۸۰ تن به ارزش ۳۳ هزار دلار فقط از بندر آستارا انجام شده است.

وی اضافه کرد: بندر آستارا با توجه به قرار گیری در مسیر کریدور شمال به جنوب در توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری در سطح کشور جایگاهی ممتازی و ظرفیت ویژه‌ای دارد و بیش از ۴۵ درصد امور تجاری استان گیلان از مرز آستارا انجام می شود.

 دلق پوش خاطرنشان کرد: چنانچه  اراده بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی در کنار هم به شکل مطلوب قرار گیرد این ظرفیت می تواند با هدف گذاری مناسب صادراتی و تکمیل زیرساخت ها تجاری،  وضعیت شمال کشور را متحول نماید.

وی تقویت تولید را برای افزایش توان صادراتی موثر دانست و گفت: تولید باکیفیت، پشتیبان صادرات است؛ بنابراین در راستای حمایت از تولید، اجرای معافیت مالیاتی مندرج در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی مرزی پیگیری خواهد شد؛ زیرا،   اگر به رفع مشکلات بخش تولید اقدام نشود در واقع اهداف سال جهش تولید نیز محقق نمی گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین ایجاد ایستگاه قرنطینه بهداشتی و افزایش وسایل نقلیه مجهز برای صادرات کالا و تجهیز پایانه صادراتی کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت ها و برنامه های توسعه صادراتی آستارا عنوان و  اضافه کرد: سیستم توزین و سکوی تخلیه و نصب دستگاه ایکس ری، فیبر نوری و تجهیز ناوگان حمل و نقل یخچالدار ویژه حمل کالا از نیازمندی‌های تسهیل کننده فعالیت های تجاری در بندر آستارا می باشد.

 

منبع » ایرنا

انتهای پیام/۹۳۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads