کد خبر: 201885 - تاریخ: شنبه، 6 ژوئن 2020 - 09:42

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

چین دوم بهاره برگ سبز چای در باغات شمال/ برداشت ۵۴ هزار تن

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز چین دوم بهاره برگ سبز چای از باغات شمال از ۲۵ خرداد ماه، گفت: در چین اول بیش از ۵۴ هزار تن برگ سبز برداشت شد.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز  با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار تن برگ سبز چای در چین اول بهاره برگ از باغات استان‌های گیلان و مازندران برداشت شده است، اظهار کرد: ارزش برگ‌های برداشت شده ۲۳۹ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد برگ‌های برداشت شده معادل ۴۷ هزار تن آن از نوع درجه یک بوده است، افزود: ۱۲ درصد معادل هفت هزار تن نیز از نوع درجه دو بوده است.

رئیس سازمان چای کشور از آغاز برداشت چین دوم بهاره برگ‌های سبز چای در باغات شمال از هفته آینده ۲۵ خرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران از چین اول بهاره پرداخت شده است.

وی با اشاره به قرار داد ۱۶۰ کارخانه چایسازی در دو استان گیلان و مازندران برای تولید چای خشک، تصریح کرد: از برگ‌های سبز برداشت شده تاکنون ۱۳ هزار تن چای خشک تولید شده است.

جهانساز به افزایش قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و درجه دو، ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال در مقایسه با پارسال ۲۷.۷ درصد و درجه دو نیز ۵۰ درصد افزایش یافته که این سبب ترغیب چایکاران با احیای باغات چای و تولید چای شده است.

کد خبر 4942125

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads