کد خبر: 201846 - تاریخ: جمعه، 5 ژوئن 2020 - 11:06

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان:

۲۱ هزار شی تاریخی در موزه رشت ساماندهی شده است

به گزارش خوبان، مسعود حلاج پور روز جمعه اظهار داشت: همچنین اجرای طرح ساماندهی چهار هزار شی دیگر نیز در موزه یادشده آغاز شده است. مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان ، با بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینه ایجاد موزه اختصاص یافته افزود :نگهداری و مرمت بناهای قدیمی هزینه دارد که […]

به گزارش خوبان، مسعود حلاج پور روز جمعه اظهار داشت: همچنین اجرای طرح ساماندهی چهار هزار شی دیگر نیز در موزه یادشده آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان ، با بیان اینکه اعتبارات خوبی در زمینه ایجاد موزه اختصاص یافته افزود :نگهداری و مرمت بناهای قدیمی هزینه دارد که امیدواریم با هماهنگی شهرداری بتوانیم از آن حفظ و حراست کنیم و با ایجاد فضای مناسب زمینه بهره‌مندی مردم رشت و استان را از این ظرفیت‌ها ارتقا دهیم.
وی خاطرنشان کرد:  لایحه ساماندهی، مرمت ، احیاء و حفاظت بناهای تاریخی شهرداری رشت و ساختمان استانداری قدیم و استفاده از آنها به عنوان موزه، تصویب شده  و در گام اول پنج موزه در دستور کار قرار گرفته‌ است.
حلاج پور با ابراز خرسندی  از فضای همکاری ایجاد شده تصریح کرد:  در این راستا ساختمان تاریخی شهرداری رشت به موزه بلدیه و مردم شناسی، خانه میرزا کوچک به موزه میرزا، عمارت کلاه فرهنگی به موزه نهضت جنگل، ساختمان استانداری سابق به موزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و ساختمان محوطه شهرداری به موزه انقلاب و سایت موزه سنگ قبور دوران اسلامی تبدیل می شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads