کد خبر: 201819 - تاریخ: چهارشنبه، 3 ژوئن 2020 - 16:02

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان | آمار بستری شدگان به ۲۰۰ بیمار رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آمار ابتلا به ویروس کرونا در گیلان در زمان کنونی ۲۰۰ نفر است، گفت: در صورت بروز هرگونه علایم سرماخوردگی، تب و لرز به مراکز ۱۶ گانه ۲۴ ساعته سلامت در سراسر استان مراجعه کنید.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری در گفت وگو با ایسنا، از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در زمان بحران شیوع ویروس کرونا حدود ۱۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در ۲۹ بیمارستان در سراسر استان بستری بودند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و به همت کادر بهداشت و درمان این آمار به ۲۰۰ بیمار رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تست ابتلا به کرونا در گیلان در دو بیمارستان رازی و پارس رشت انجام می شود و این درحالی است که پیش از این روزانه فقط ۵۰ تا ۱۰۰ تست مبتلایان به کرونا انجام می گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر بیماریابی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، گفت: به زودی امکان انجام ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ تست کرونا در گیلان فراهم خواهد شد.

سالاری، با اشاره به آغاز فصل گرما و ورود گردشگران به استان به شهروندان و مسافران یادآور شد: در صورت بروز هرگونه علایم سرماخوردگی، تب و لرز به مراکز ۱۶ گانه ۲۴ ساعته سلامت در سراسر استان مراجعه کنید.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت مستمر بر واحدها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، خاطرنشان کرد:: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بازدید از این اماکن انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در زمان بحران کرونا ۴۰۰۰ پرستار و ۴۰۰ پزشک به بیماران خدمات رسانی کردند که ۱۰۰۰ پرستار و ۶۰ پزشک به این بیماری مبتلا شدند.

سالاری، با اشاره به کمبود کادر درمانی بیمارستان های گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده در اسفند پارسال و فرودین امسال با وزیر بهداشت رئیس سازمان برنامه و بودجه قول مساعد برای حل مشکل جذب این پرستاران داده شد.

وی در پایان افزایش ۳۰ درصدی تخت های آی.سی.یو و بهره مندی از ۱۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های استان، افتتاح بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی تالش، راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان انزلی و افتتاح بیمارستان لنگرود را در آینده نزدیک از اقدامات مهم برای مقابله با اوج گیری احتمالی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads