کد خبر: 201814 - تاریخ: چهارشنبه، 3 ژوئن 2020 - 10:12

افزایش ضریب نفوذ فناوری برای بهره‌برداران پرورش ماهی در قفس

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از افزایش ضریب نفوذ فناوری برای بهره‌برداران طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی خبر داد.

به گزارش خوبان، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور روز گذشته در بازدید از عملیات صید ماهی قزل آلا در قفس‌های دریایی در آستانه اشرفیه، سیاست وزارت جهاد کشاورزی را افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری برای بهره‌برداران طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در حال و آینده اعلام کرد.

او همچنین درباره اهداف و برنامه‌ها و پیشنهاد‌های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خصوص راهبرد‌ها و ضرورت‌های مبتنی بر دانش پرورش ماهی در قفس در استان گیلان توضیحاتی ارائه داد.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این بازدید گفت: طبق تاکیدات نماینده عالی دولت در استان، رویکردی حمایتی از سرمایه گذاران در حوزه شیلات داریم.

او افزود: با توجه به محدودیت آب شیرین، خاک، اقلیم دریای خزر و لزوم جلوگیری از فشار بر ذخایر آبزیان، رویکرد پرورش ماهی در قفس‌های دریایی امری ضروری در راستای افزایش تولید آبزیان است که تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

معاون استاندار گیلان با اشاره به جذب و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه شیلات تصریح کرد: استانداری گیلان برای کاهش دغدغه سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف فنی و تسهیلاتی آماده همکاری است.

طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس گزارش اداره کل شیلات گیلان، ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان ۷۵ هزار تن است که تاکنون ۲۰ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت ۴۲ هزار تن در گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads