کد خبر: 201774 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2020 - 21:53

افزایش دما ، صاعقه و باد گرم در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به روند افزایش نسبی دما در استان از فردا تا اواخر هفته گفت: رعدو برق شدید و اصابت صاعقه بر زمین در بعضی نقاط و ساعات و وزش باد گرم شدید در برخی ساعات برای فردا با شدت بیشتری قابل انتظار است.

به گزارش خوبان، شبنم هادی نژاد غروب دوشنبه اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده شکل‌گیری تدریجی جریانات جنوبی در منطقه است؛  بنابراین شرایط برای افزایش دما ، وزش باد جنوبی گرم در بعضی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها  شدید تا صبح پنجشنبه مهیا می‌شود .

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت؛  گاهی با شکل‌گیری ناپایداری های موقتی در بعضی نقاط افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق به طور موقت شدید دور از انتظار نیست .

وی  تصریح کرد:  با وزش باد گرم، احتمال بروز آتش سوزی  در استان وجود دارد ؛  ضمن آنکه با رگبارها و وزش باد شدید در بعضی ساعات احتمال  و زمینه سیلابی شدن مسیل ها، خسارت به سازه های  سست بنیان و شکستگی درختان  نیز طی این مدت فراهم است.

هادی نژاد توصیه کرد بیماران قلبی عروقی در ساعت گرم روز از استقرار در فضای باز  و تردد بپرهیزند و  مردم نیز در زمان وقوع صاعقه از حضور در فضای باز و به ویژه در مزارع و مناطق مرتفع  خوددداری کنند.

وی توصیه کرد شهروندان و گردشگران همچنین از استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه ها  طی مدت فعالیت سامانه  جوی بارشی  و رعد و برق پرهیز کنند.

وی به بیشینه و کمینه دمای استان نیز اشاره و بیان کرد:  لوشان با ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر  و اسب بونی از توابع تالش با ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و کمترین دمای استان را طی ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دمای شهر رشت نیز بین ۱۶ تا ۲۹ درجه سانتی گراد طی شبانه روز گذشته در نوسان بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads