کد خبر: 201768 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2020 - 15:15

جانشین سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت خبر داد:

توزیع ۷٫۵ تن کود کشاورزی در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء

جانشین سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت از توزیع ۷٫۵ تن کود رایگان بین کشاورزان بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛جانشین سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت از توزیع ۷٫۵ تن کود رایگان بین کشاورزان بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء خبر داد.

سرهنگ حمید رضا یوسف پور روز گذشته در حاشیه توزیع کود رایگان به خبرنگار خوبان خبر با اشاره به هدف توزیع کود رایگان بین کشاورزان اظهار داشت: هدف کمک به کشاورزان در راستای آموزش های علمی برای ارتقای کمیت و کیفیت محصول و افزایش در آمد آنان در حال اجراست و تاکنون ثمرات بسیار ارزشمندی برای بخش کشاورزی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کلاس های علمی و تخصیصی برای با مشارکت ۲۷ مربی و مهندس در سطح ۶۷ روستا در بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء برای کشاورزان برگزار شده است،افزود: میزان عملکرد این فعالیت نسبت به سال گذشته گه آغاز فعالبت بوده ۴ برابر افزایش یافته است.

جانشین سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت با بیان اینکه از مهمترین اقدامات صورت گرفته در طرح همگام با کشاورز توزیع بذر اصلاح شده ، آزمون خاک ، کود رایگان می باشد، گفت: امسال نیز ۷٫۵ تن کود رایگان به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال  بین کشاورزان بخش های خمام ، خشکبیجار و لشت نشاء  توزیع شده است.

به گزارش خوبان خبر، «طرح بسیج همگام با کشاورز» به‌منظور خودکفایی تولید محصول برنج، کمک به ارتقای کشاورزی، افزایش میزان تولید محصول کشاورزان و علمی شدن کشاورزی در سطح استان گیلان اجرا می‌شود.

استان گیلان جزو بزرگترین استان‌های تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو ارقام کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود نیز جزو رقم‌های پرمحصول هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌‌شود.

بیشترین ارقام کشت شده برنج در استان گیلان، ارقام هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۲/ی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads