کد خبر: 201757 - تاریخ: دوشنبه، 1 ژوئن 2020 - 09:01

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

برداشت بیش از ۵۳ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پیش بینی افزایش هشت درصدی برداشت برگ سبز چای، گفت: تا کنون ۵۳ هزار و ۹۱۲ تن برگ سبز چای از باغات استان های شمالی برداشت شده است.

 به گزارش خوبان، حبیب جهانساز با اشاره به پایان چین بهاره برگ سبز چای از باغات چای شمال کشور، اظهار کرد: در مجموع ۵۳ هزار و ۹۱۲ تن برگ سبز چای از باغات استان‌های گیلان و مازندران برداشت شده است.

وی با بیان اینکه ارزش برگ‌های برداشت شده ۲۳۹ میلیارد تومان است، افزود: ۴۷ هزار و ۴۰ تن معادل ۸۷ درصد برگ‌های چای برداشت شده از نوع درجه یک است.

رئیس سازمان چای کشور در ادامه گفت: ۱۲ هزار و ۸۷۳ تن چای خشک در چین بهاره امسال توسط کارخانه‌های چای سازی گیلان و مازندران تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه چین تابستانه برگ سبز چای نیز از ۲۵ خرداد آغاز می‌شود، ادامه داد: شرایط مناسب آب و هوایی، توجه دولت به رونق صنعت چای، افزایش رغبت چایکاران برای تولید با افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز، دقت چایکاران در برداشت و انجام به موقع عملیات بهزراعی و همت کارخانه داران در تولید سبب شد تا به رغم تأخیر یک هفته‌ای در آغاز برداشت برگ سبز چای، تولید این محصول امسال ۸ درصد افزایش یابد.

کد خبر 4938796

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads