کد خبر: 201697 - تاریخ: جمعه، 29 می 2020 - 15:46

نوبخت: اوایل سال آتی سد شفارود آبگیری می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با شتاب گیری اجرای پروژه سد شفارود، طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ عملیات آبگیری این سد آغاز خواهد شد.

به گزارش خوبان، دکتر محمدباقر نوبخت در آئین بازدید از پروژه در دست اجرای سد شفارود در شهرستان رضوانشهر افزود: پروژه سد شفارود از طرح های دارای اهمیت است و که باید سریعتر به انجام برسد.

وی با اشاره به وجود منابع و اراده دراتمام طرح های در دست اجرا گفت: سد شفارود همیشه نامی آشنا و قابل دفاع برای ماست و توانایی مالی و اراده اجرایی، بعنوان دو پشتوانه قوی برای اتمام این پروژه وجود دارد.

دکتر نوبخت با تأکید بر شتاب گیری عملیات اجرایی این سد گفت: با توجه به عزم موجود پیش بینی می شود تا پایان سال کار ساخت بدنه این سد به اتمام برسد و آبگیری آن آغاز شود.

همچنین استاندار گیلان نیز در نشست بررسی روند عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به اثرگذاری همراهی های مردم در انجام پروژه های بزرگ گفت: تاکنون مسئولان محلی و آحاد جامعه همکاری مطلوبی داشته اند و در این میان حفظ حقوق مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دکتر ارسلان زارع با اشاره به اینکه پس از استقرار تیم اجرایی جدید، شاهد پیشرفت خوبی در پروژه هستیم، ابراز امیدواری کرد : با همکاری جمعی دست اندرکاران و مردم آبگیری سد هم سریعتر آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در روند ارزیابی زیست محیطی سد وجود ندارد، گفت: سفر دکتر نوبخت برای پروژه های استان از جمله این طرح پربرکت خواهد بود و در تخصیص اعتبارات حمایت های لازم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های رضوانشهر، تالش و ماسال نیز در این نشست گفت: اتمام این طرح عظیم در سطح این منطقه بهترین هدیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم شهرستان خواهد بود.

دکتر حسن محمدیاری ضمن دفاع از حقوق کارگران و همه عوامل در این پروژه گفت: برای ساخت و اجرای این طرح عظیم باید حقوق و مطالبات مردم و قشر کارگر منطقه نیز به موقع پرداخت شود.

سد شفارود با هدف تأمین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و جلوگیری از عوارض خشکسالی ها به میزان ۴۵.۵ میلیون متر مکعب، تأمین آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان ۳۳.۸ میلیون مترمکعب، تأمین آب شرب به میزان ۲۳ میلیون متر مکعب در سال، تأمین آب مورد نیاز صنایع به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب و کنترل سیلاب های فصلی و تولید انرژی برقابی به میزان سالانه ۲۵.۳ گیگاوات ساعت در حال احداث می باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads