کد خبر: 20167 - تاریخ: یکشنبه، 3 مارس 2013 - 14:00

احمدی نژاد در دیدار با 15 نماینده مجلس:

قول می دهم اشتباه خود را در روز استیضاح جبران کنم

خوبان خبر: شنیده ایم رئیس جمهور در دیدار 15 نماینده مجلس گفته است: قول می دهم اشتباه خود را در روز استیضاح جبران کنم و شما خواهید دید که بنده ولایت پذیر تر از همه مسوولان بوده و خواهم بود.

به گزارش خوبان، خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به “زمزمه”ها و “گفته می‌شود”هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

* مجمع روحانیون اقدام به تشکیل جلسه ای با هدف ارزیابی دیدار دو تن از اعضای این مجمع با مقام معظم رهبری نموده است.حاضران در این جلسه بالاتفاق از این دیدار و مباحث مطرح شده در آن ابراز رضایت کرده و خواستار آن شدند درخواست دیدار دیگری با معظم له داده شود تا درباره انتخابات ریاست جمهوری مطالبی با ایشان مطرح شود.

*حسن روحانی در روزهای اخیر دیدارهایی را با برخی چهره های اصلاح طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب نماید. پس از این دیدارها اصلاح طلبان جلسه ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع بندی به دست آمد: “جبهه اصلاحات به سه دلیل عمده از نامزدی حسن روحانی حمایت نخواهد کرد:
1- موضع روحانی درباره جریان اصلاحات هیچ گاه شفاف نبوده و نیست.
2- حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و وابسته به طیف اصولگرایان است. بنابراین این جبهه نمی تواند از کاندیدایی که در تشکل های اصولگرایی عضویت دارد حمایت کند.
3- وی دارای جاذبه و ادبیات لازم برای جلب آرای مردم نیست.

*شنیده ایم در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید رسایی مدیر مسوول هفته نامه 9 دی که شنبه گذشته با حضور هیات منصفه در دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد، آقایان جوانفکر، علیخانی و محمد زاده به عنوان نماینده هیات نظارت بر مطبوعات از شکایت خود انصراف دادند. همچنین با رای برائت 9 نفر از اعضای هیات منصفه ، شکایت موسسه تنظیم نشر آثار امام وارد دانسته نشد.هیات منصفه در مورد شکایت مظفر رای به مجرمیت داد اما به اتفاق آرا خواستار تخفیف برای رسایی شدند. علیرغم درج جوابیه مظفر در هفته نامه 9 دی ، وی اقدام به شکایت از این نشریه کرد که گفته می شود برخی چهره های سیاسی رایزنی هایی را برای گرفتن رضایت مظفر آغاز کرده اند.

*با رایزنی های انجام شده توسط اعضای مجلس خبرگان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،جامعه روحانیت و بسیاری از چهره های موثر دینی و سیاسی با آیت الله مهدوی کنی، شنیده ها حاکی است ایشان بار دیگر برای ریاست خبرگان کاندیدا خواهند شد. هفته گذشته و به دنبال انتشار خبری مبنی بر عدم کاندیداتوری آیت الله مهدوی کنی ، حامیان آقای هاشمی رفسنجانی با سفر به قم رایزنی های گسترده ای را آغاز کردند. برخی اعضا هم پیشنهاد کاندیداتوری آیت الله هاشمی شاهرودی را مطرح کرده بودند.

*ابراهیم یزدی طی سخنانی از نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرده و گفته است به این دلایل از کاندیداتوری وی دفاع می کنم:
1- هاشمی از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند.
2- باعث اجماع اصلاح طلبان است.
3- در میان مردم وجامعه رای دارد.
4- مظلومیت و حقانیت او اثبات شده است.

*براساس نتایج به دست آمده از نظر سنجی یکی از مراکز معتبر نظر سنجی، میزان رای هاشمی رفسنجانی حدود 15 درصد است. در عین حال در گزینه” قطعا به چه کسی رای نخواهید داد” هاشمی دارای آرای بالاتری است. نکته قابل تامل در این نظر سنجی آن است که لیدر جریان انحرافی با 47 درصد بالاترین رای را در گزینه قطعا به چه کسی رای نخواهید داد، داراست.

*ضرغامی در جلسه مدیران صداوسیما خواستار تولید فیلم و سریال هایی شده است که دارای زبان و مخاطب بین المللی باشند. ضرغامی با انتقاد از تجمل گرایی و انتزاعی بودن سوژه اکثر فیلم ها و سریال های تولید شده، خواستار بهره گیری از سبک زندگی ایرانی- اسلامی در تولیدات صدا و سیما شد.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که برای سخنرانی به استان گلستان سفر کرده بود هفته گذشته با هواپیمای دو نفره به مقصد بازگشته است.

*عبدالله نوری از کاندیداتوری اسحاق جهانگیری دفاع کرده و گفته است ما به هر قیمت ممکن باید در انتخابات شرکت کنیم. اگر نیاییم نابود می شویم. ما در طول سال های گذشته در برخورد با نظام و رهبری اشتباه کردیم. ما دچار افراط شدیم و الان حتی با عذرخواهی باید برگردیم.

*شنیده ایم در صورتی که سعید مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی برود، شهاب الدین صدر گزینه اصلی برای تصدی این سازمان است. صدر در انتخابات مجلس و انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت شده بود.

*شنیده ایم علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی قصد دارد به صورت مستقل در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. نیکزاد معتقد است یکی از پرکارترین وزیران کابینه است که فعالیت های وی آنگونه که انتظار می رفت بازگو نشده است. وی پیش از این به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی دولت مطرح بود. برخی پیمانکاران آذری از نامزدی نیکزاد حمایت کرده اند.

*خاتمی در جلسه مجمع روحانیون گفته است:” دستاوردهای دیدار سه اصلاح طلب با مقام معظم رهبری فراتر از انتظار بوده است. ما باید از دو سال قبل ارتباط خود را با ایشان برقرار می کردیم اما متاسفانه برخی افراطیون مانع این کار شدند که الان همان افراد پشیمان هستند و خود را کنار کشیده اند.”

*مجمع روحانیون مخالف حمایت از کاندیداتوری محمد علی نجفی هستند. اعضای مجمع دو دلیل عمده را برای این مخالفت ذکر می کنند:
1- نجفی بیماری قلبی دارد و توان اداره کشور را ندارد.
2- احتمال رد صلاحیت وی وجود دارد.

*شنیده ایم دکتر احمدی نژاد در دیدار 15 نماینده مجلس گفته است:” قول می دهم اشتباه خود را در روز استیضاح جبران کنم و شما خواهید دید که بنده ولایت پذیر تر از همه مسوولان بوده و خواهم بود.”

*محمد خاتمی در واکنش به کاندیداتوری حسن روحانی گفته است:” تا زمانی که بحث کاندیداتوری چهره هایی چون هاشمی رفسنجانی، نجفی، جهانگیری و عارف مطرح است نوبت به طرح بحث حمایت از امثال حسن روحانی نمی رسد. روحانی از جاذبه لازم برای رای آوری برخوردار نیست.”

*شنیده ایم تعدادی از روحانیون، اساتید دانشگاه و فعالان رسانه ای با احمدی نژاد دیدار و گفتگو کرده اند. محور این دیدار بحث درباره عملکرد احمدی نژاد در جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس بوده است.

*دستمزدهایی که مجریان صداوسیما برای اجرا در مراسم های مختلف درخواست می کنند فضای نامطلوبی را به وجود آورده و انتظار می رود مسوولان صداوسیما سازوکاری را در این باره ترتیب دهند. دستمزد برخی مجریان برای یک ساعت اجرا 5 میلیون تومان است که به دلیل دولتی بودن اکثر این مراسم ها، هزینه آن از بیت المال پرداخت می شود.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که از 1400 نفر از سراسر کشور برای حضور در جلسه انتخاباتی خود دعوت کرده بود تنها موفق به دیدار با 50 نفر از دعوت شدگان شد. اردوگاه شهید باهنر تهران برای این جلسه اجاره شده بود و میزان زیادی غذا و میوه و شیرینی روی دست این کاندیدا بر جای ماند.

 

انتهای پیام/54


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads