کد خبر: 201654 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 می 2020 - 08:17

سرپرست پلیس راه گیلان:

سرعت غیرمجاز، عامل اصلی تصادفات رانندگی در گیلان

سرپرست پلیس راه گیلان گفت:سرعت غیرمجاز، عامل اصلی تصادفات رانندگی است.

به گزارش خوبان، سرهنگ جاور صفاری، سرپرست پلیس راه استان گیلان سرعت غیرمجاز را یکی از علل اصلی حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: چنانچه رانندگان حین رانندگی در معابر درون و برون شهری با سرعت مجاز و مطمئن حرکت کنند، بسیاری از حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش می‌یابد.

او افزود: اکثر رانندگان محدودیت سرعت را در روستا‌ها و یا شهر‌های کوچک رعایت نمی‌کنند و تحت تاثیر رانندگی دیگران سرعت خود را بالا برده و چنین تصور دارند که سرعت بالا موضوع مهمی نیست.

سرپرست پلیس راه گیلان با بیان اینکه با اجرای قوانین مربوط به محدودیت سرعت می‌توان از ۹۰ درصد تصادفات پیشگیری کرد، ادامه داد: در بیشتر کشور‌های توسعه یافته مهمترین شیوه برای کاهش تصادفات، اجرای شدید و محکم محدودیت‌های سرعت است.

سرهنگ صفاری اعلام کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال با بهره‌گیری از دوربین‌های کنترل سرعت بیش از ۳۶ هزار راننده که با سرعت غیرمجاز در سطح راه‌های استان تردد داشتند، اعمال قانون شدند.

او تصریح کرد: رانندگان هرگز نباید کمبود وقت خود را با سرعت غیر مجاز جبران کرده و در حین رانندگی از حرکت با سرعت غیرمطمئن اجتناب کنند تا در سایه رعایت مقررات، شاهد انجام سفر‌های خوش و بدون حادثه باشیم.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads