کد خبر: 201629 - تاریخ: چهارشنبه، 27 می 2020 - 08:43

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

صنعت طیور گیلان افزون بر ۱۵ هزار اشتغال ایجاد کرده است

درجانی با بیان اینکه لازمه توسعه و تولید و امنیت غذایی ورود دانش به مزرعه است گفت: در صنعت طیور گیلان بالغ بر ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خوبان «علی درجانی ،  در جلسه شورای اداری سازمان جهاد کشاورزی گیلان که با حضور «شاهرخ رمضان نژاد» رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد گفت: گیلان به دلیل موقیت جغرافیایی، آب و هوایی و فرهنگ بومی منطقه، استانی کشاورزی و در کنارش گردشگری است که آنهم بر پایه کشاورزی استوار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اتفاق های استان در حوزه گردشگری و خدماتی را بر مبنای کشاورزی دانست و افزود: اعتقاد ما بر این است که اگر توسعه ای هم در استان اتفاق بیفتد باید خود را با بخش کشاورزی هماهنگ کند.

وی با بیان اینکه تنها در صنعت طیور استان بالغ بر ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است افزود: این در حالی است که کل اشتغال ایجاد شده در شهرک های صنعتی استان حدود ۱۰ هزار نفر بوده است.

درجانی با اشاره به اینکه بالای ۲۸ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی و بیش از ۴۸ درصد اقتصاد استان در این بخش است اذعان کرد: در یکی از محصولات استراتژیک مانند برنج بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان وجود دارد که معادل گردش مالی تولید گندم در بیش از ۲۰ استان کشور است.

وی خاطر نشان کرد: استان گیلان کمتر از ۹ دهم درصد خاک کشور را دارد و بیش از ۳.۵ درصد تولیدات بخش کشاورزی و بیش از هشت درصد بهره برداران کشور را با متوسط مالکیت پایین به خود اختصاص داده است.

درجانی لازمه و استراتژی توسعه، تولید و امنیت غذایی را ورود دانش به مزرعه دانست و اظهار کرد: از بیش از ۷۰ محصول استان گیلان، در ۲۰ مورد دارای رتبه اول تا پنجم هستیم و عملکرد دانش کشاورزان و تولیدکنندگان ما از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است.

وی در ادامه متوسط مالکیت در این استان را بسیار پایین و کمتر از هفت دهم درصد دانست و تصریح کرد: استانی که ۹ دهم درصد خاک کشور را به خود اختصاص داده است بیش از هشت درصد بهره برداران کشور دارد.

درجانی با بیان اینکه ۲ سازمان ملی چای کشور و مرکز توسعه نوغانداری کشور در استان گیلان مستقر هستند اضافه کرد: بیش از ۶۳ مرکز جهاد کشاورزی و ۴۰۰ پهنه بخش کشاورزی، هشت مرکز و موسسه ملی تحقیقات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در گیلان وجود دارد.

وی در پایان یکی از مهمترین چالش ها و مشکلات بخش کشاورزی استان و کشور را «ورود دانش در مزرعه» و یا همان «ارتقای دانش در هکتار» عنوان کرد و خاطزنشان ساخت: تنها راه پیشرفت ما توجه به همین مهم یعنی ورود دانش به مزرعه است.

پایان پیام/۱۶۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads