کد خبر: 201534 - تاریخ: یکشنبه، 24 می 2020 - 13:33

هشدار محیط‌زیست گیلان به کارگاه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی؛ تخلیه ضایعات در طبیعت ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ضمن اعلام هشدار به کارگاه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در استان گفت: تخلیه پسماند و ضایعات ناشی از این فعالیت‌ها در طبیعت ممنوع است.

به گزارش خوبان،ساسان اکبری‌پور ، اقدام برخی از کارگاه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان گیلان در جهت تخلیه پسماند و ضایعات ناشی از فعالیت‌هایشان در طبیعت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تخلیه پسماند و ضایعات ناشی از این فعالیت‌ها در طبیعت ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان از افزایش فعالیت واحدهای سورتینگ محصولات کشاورزی در استان که تعدادی از آن‌ها فاقد مجوزهای لازم برای فعالیت هستند سخن گفت و عنوان کرد: خدشه‌دار کردن طبیعت و رهاسازی پسماند خط قرمز محیط‌زیست محسوب می‌شود و بدون شک طبق قانون با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

اکبری‌پور انتقال گسترده محصولات کشاورزی مانند سیر، کاهو و سایر سبزیجات از سایر استان‌ها به گیلان جهت سورت، بسته‌بندی و انتقال به سردخانه برای صادرات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: انتظار داریم در این مسیر به مسائل زیست‌محیطی هم توجه ویژه شود و صاحبان واحدهای مورد اشاره این موضوع را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اخیراً پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در حین انجام گشت، کنترل و پایش مناطق در سطح استان به تعدادی از عوامل این دسته از واحدها برخورد کردند ابراز داشت: برخی از این واحدهای بسته‌بندی به صورت شبانه اقدام به تخلیه پسماند و ضایعات حاصل از بسته‌بندی محصولات خود در طبیعت می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با تأکید بر اینکه در همین رابطه تاکنون تعداد ۱۲ نفر متخلف به جهت ایجاد آلودگی در محیطزیست به مراجعه قضایی استان معرفی شدند گفت: از تمام صاحبان این واحدها انتظار داریم با نظارت کامل بر تمام عوامل خود از ریخت و پاش ضایعات در مسیر جادهای استان و سایر مناطق جداً خوداری کنند.

اکبری‌پور بارگیری و تخلیه پسماند‌های فعالیت مراکز سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی به مراکز مشخص شده در هر شهرستان را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: حفاظت و صیانت از داشته‌های ارزشمند طبیعی وظیفه‌ای همگانی است بنابراین تمام افراد و گروه‌ها باید در این راه مقدس با محیط‌زیست همکاری کنند.

وی حضور فعال و گسترده محیط‌بانان گیلان برای صیانت از محیط زیست آن هم در شرایطی که بسیاری از کارمندان دولت پس از شیوع کرونا و به اجبار در قرنطینه بودند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: رشد ۳۰۰ درصدی آمار کشفیات محیط‌بانان نسبت به سال گذشته در همین ایام نشانگر این حضور مقتدر محسوب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ضمن اشاره به دستور مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان، مبنی بر بسیج تمام امکانات و نیروها در راستای جلوگیری از اقدامات تخریبی متخلفان در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: پرسنل این یگان به صورت مستمر عملیات پایش و کنترل را در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست گیلان انجام می‌دهند.

اکبری‌پور توجه ویژه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط‌زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش دارند از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads