کد خبر: 201530 - تاریخ: یکشنبه، 24 می 2020 - 10:18

استاندار گیلان:

افزایش ۳۷ درصدی ورود مسافر به گیلان/ واحدهای متخلف پلمب می شوند

– استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی ورود مسافر به استان طی دو روز گذشته، گفت: واحدهای صنفی متخلف در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب می شوند.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به بازگشایی محدود مساجد برای برگزاری نماز جماعت در استان گیلان، اظهار کرد: مساجد شهرهای سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی همه مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها در جلسه بعدی ستاد ملی تصمیم گیری خواهد شد، افزود: با توجه به تصمیم گیری امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ۱۰ خرداد به روال عادی باز می‌گردد.

استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی موزه‌ها و مکان‌های تاریخی از فردا بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی متولیان این مشاغل تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش مراودات و امکان شیوع بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت و نظارت‌ها تشدید شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی باید نظارت‌های را به صورت مستمر انجام دهد، تصریح کرد: بازرسان مرکز بهداشت، تعزیرات و اماکن نیز نظارت و بازرسی‌های لازم را انجام داده و با واحدهای متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد خواهند کرد.

زارع با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مسافرت هموطنان به ویژه به استان گیلان، تأکید کرد: یکی از توصیه‌های ما به هموطنان در شرایط کنونی پرهیز از سفرهای غیر ضروری است.

وی با بیان اینکه کارگروه فضای مجازی و رسانه باید در راستای تولید محتوا در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه اقدام کند، افزود: اتحادیه‌ها و اصناف نیز با توجه به حضور مسافران در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل بهداشتی نظارت لازم را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی ورود خودرو به استان طی دو روز گذشته به استان، گفت: یکی از نگرانی‌ها این بوده که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی شاهد بازگشت دوباره استان گیلان به شرایط سخت گذشته باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری و همراهی خوب مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آمار ورودی به بیمارستانها در ۲۴ ساعت گذشته به ۲ نفر رسیده و وضعیت سه شهر قرمز گیلان به وضعیت زرد و تعداد شهرهای سفید هم به شش شهر افزایش یافت.

کد خبر 4933120

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads