کد خبر: 201466 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 می 2020 - 15:31

۲۳۹۲ ابتلای جدید به کرونا/ عبور بهبود یافتگان کووید۱۹ در کشور از مرز ۱۰۰ هزار نفر

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خوبان، کیانوش جهانپور، گفت: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری و ۲۰۴۱ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۲۴۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲۶۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور تاکید کرد: تا کنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال همچون گذشته روز قدس برگزار نمی شود، افزود: با این حال ممکن است در مناطق سفید که نماز جمعه برگزار می‌شود و مردم در این مناطق که برای نماز جمعه شرکت می‌کنند، در مراسم بزرگداشت این روز نیز حضور داشته باشند. همچنین براساس آخرین تصمیمات طرح کاروان خودرویی نیز منتفی شده است.

جهانپور همچنین از مردم خواست تا همچنان پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و عدم تردد غیرضروری را رعایت کنند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads