کد خبر: 201424 - تاریخ: چهارشنبه، 20 می 2020 - 10:07

رئیس ستاد دیه گیلان:

آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد | شاکیان ۳ میلیارد بدهی را بخشیدند

علیرضا یزدانی شامگاه سه شنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان گیلان آزاد شدند، گفت: این تعداد زندانی از ابتدای ماه مبارک رمضان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش خوبان،  علیرضا یزدانی شامگاه سه شنبه در گفتگویی با اشاره به اینکه ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد در استان گیلان آزاد شدند، گفت: این تعداد زندانی از ابتدای ماه مبارک رمضان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این تعداد زندانی ۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: با مساعدت شاکیان از این میزان بدهی ۳ میلیارد تومان بدهی، دیه و جریمه زندانیان بخشیده شد.

یزدانی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان بدهی باقی مانده این تعداد زندانی، افزود: از این مبلغ یک میلیارد تومان با کمک خیران ستاد دیه استان گیلان جمع آوری و تأمین شد و مابقی نیز با حکم مراجع قضائی و پذیرش تقاضای اعسار زندانیان تقسیط شد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری جشن‌های گلریزان برای جمع آوری کمک‌های مردمی و خیران برای آزادی زندانیان، گیلان بعد از تهران دومین استانی است که کمک‌های خیران را برای تأمین بخشی از بدهی زندانیان جرایم غیرعمد به صورت غیرحضوری جمع آوری می‌کند.

آزادی ۴۱۱ زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته

رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به دعوت از مشارکت ۴ هزار خیر شهرستان رشت برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۶۰ میلیون تومان کمک برای آزادی زندانیان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۱۱ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان گیلان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند، گفت: میزان بدهی، جریمه و دیه این تعداد زندانی ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است.

یزدانی با اشاره به بخشیدن ۶۵ میلیارد تومان از جرایم از سوی شاکیان، تصریح کرد: از مبلغ باقیمانده ۱۱ میلیارد تومان توسط خیران و ستاد دیه استان گیلان تأمین و ۷۱۸ میلیون تومان نیز توسط خانواده زندانیان تأمین شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/۹۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads