کد خبر: 201421 - تاریخ: چهارشنبه، 20 می 2020 - 00:01

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

هدف گذاری ایجاد بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی امسال در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد ۱۵ هزار و ۴۹۱ شغل سال گذشته در استان، گفت: برای امسال ایجاد ۱۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی هدف گذاری شده است.

به گزارش خوبان، عباس علیزاده عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و شورای برنامه ریزی در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: با توجه به ویروس کرونا وزارت تعاون دو راهبرد اساسی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده یکی از اقدامات وزارت تعاون بود که با راه اندازی سامانه‌ای از ۲۴ اسفند ماه آغاز شد، گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۴ هزار نفر از استان گیلان بودند، افزود: از این تعداد ۲۱ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز یکی دیگر از راهکارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در این زمینه با تعیین ۱۳ رسته کسب و کار آسیب دیده و برای دریافت این تسهیلات هشت شرط مشخص شد.

علیزاده استمرار فعالیت در زمان کرونا، و عدم بهره مندی از بیمه بیکاری، عدم تعدیل نیروی کار، دارا بودن لیست بیمه و کد کارگاهی، عقد قرار داد بر اساس متوسط نیروی کار در سه ماه آبان، آذر و دی ماه از شروط قرار گرفتن در لیست دریافت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا است.

وی با بیان اینکه رسته‌های زیر مجموعه مرتبط با بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی می‌توانند از تسهیلات برخوردار شوند، ادامه داد: ثبت نام بنگاه‌های واجد شرایط در سامانه کارا از ۲۴ اردیبهشت ۹۹ آغاز شده است.

راه اندازی مجدد سامانه رصد مشاغل از ۲۰ اردیبهشت

علیزاده با اشاره به اینکه سامانه رصد مشاغل از ۲۰ اردیبهشت مجدد فعال شده است، گفت: ۷۴۴ کاربر برای این سامانه برای درج اطلاعات تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اهمیت رعایت مصادیق اعمال تسهیلات، حفظ اشتغال، بازپرداخت تسهیلات را از برنامه‌های نظارتی تسهیلات بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا عنوان و اظهار کرد: هزار و ۸۴ واحد خویش فرمایی و کارفرمایی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۵۹ کارگاه با بیش از ۴ هزار نفر کارگر اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات در سامانه کارتابل دستگاه‌های اجرایی استان گیلان ثبت کرده‌اند.

علیزاده امکان درج تعهد سالانه اشتغال توسط دستگاه اجرایی را یکی دیگر از ظرفیت‌های سامانه رصد اشتغال وزارت کار و تعاون عنوان کرد و افزود: در صورت ایجاد سامانه استانی باید منابع آن از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تأمین شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۹۱ شغل در استان گیلان ایجاد شده است، گفت: ایجاد ۱۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جدید برای امسال هدف گذاری شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads