کد خبر: 201399 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 می 2020 - 10:06

رئیس سازمان چای کشور:

بیش از ۸ هزار تن چای خشک در استان های شمالی تولید شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خریداری ۳۸ هزار تن برگ سبز چای از باغات استان های شمالی، گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک تولید شده است.

 به گزارش خوبان، حبیب جهانساز شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر شبکه باران با اشاره به قرار داد ۱۵۰ کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبز چای، اظهار کرد: از ابتدای آغاز برداشت برگ سبز چای در باغات استان‌های شمالی ۳۸ هزار تن برگ از چایکاران خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان برگ خریداری شده ۱۷۴ میلیارد تومان است، افزود: ۱۵۰ کارخانه چایسازی برای خرید برگ‌های سبز باز سازمان چای کشور قرار داد بسته اند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به تولید ۸ هزار ۴۰۰ تن چای خشک از این برگ‌های برداشت شده در باغات استان‌های گیلان و مازندران، گفت: خوشبختانه امسال شاهد افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای هستیم که این موضوع سبب استقبال چایکاران برای کشت باغات چای است.

وی به افزایش ۲۷ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک اشاره و تصریح کرد: برگ سبز چای درجه دو نیز با افزایش ۵۰ درصدی در قیمت خرید تضمینی همراه بوده است.

جهانساز با بیان اینکه در استان‌های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای وجود دارد، بیان کرد: ۵۰ هزار خانوار گیلانی و مازندران در تولید این محصول استراتژیک فعالیت می‌کنند.

کد خبر 4929101

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads