کد خبر: 201370 - تاریخ: دوشنبه، 18 می 2020 - 11:02

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

بستر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان فراهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه بستر لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فراهم است گفت: کشاورزی گیلان نیازمند توسعه فنی است.

به گزارش خوبان، آرش فرزام‌صفت ، نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های تحقق این هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان است. از طرفی کشاورزی گیلان قابلیت استفاده از فناوری را دارد و نیازمند توسعه فنی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تأمین برنج مورد نیاز کشور، تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی و بهبود وضعیت محیط زیست را به عنوان سه پروژه کلان استان که قابلیت استفاده از فناوری را دارند نامید و عنوان کرد: مراکز علمی باید اولویت‌های تحقیقاتی و متولیان تولید نیز نیازهای واحدهای صنعتی را ارائه کنند.

فرزام‌صفت از ایجاد پنجره واحد توسعه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه حضور شرکت‌های دانش بنیان در کنار مراکز تولیدی موجب ارتقاء جایگاه علمی و صنعتی کشور می‌شود تصریح کرد: در این پنجره واحد نتایج مطالعات و تحقیقات بین صنعت و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی تأکید استانداری گیلان بر روی شرکت‌هایی که محصولاتشان مبتنی بر تولیدات و علم روز است را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اقدامات ویژه دولت در این زمینه ابراز داشت: دولت در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی و با دادن تسهیلات قانونی زمینه‌های حمایت از واحدهای دانش‌بنیان را فراهم کرده و برای آن برنامه‌ریزی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان وجود برخی مشکلات و چالش‌ها در مسیر تجاری‌سازی و تولید انبوه برخی از محصولات را متذکر شد و ابراز داشت: عدم پایداری ارتباط همیشگی بین جامعه دانشگاهی با جامعه صنعت و تولیدکنندگان از جمله مشکلاتی است که بعضاً در کشور و استان گیلان با آن مواجه هستیم.

فرزام‌صفت با بیان اینکه زمینه و بسترهای لازم حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در استان گیلان فراهم است و روز به روز در حال توسعه و گسترش است خاطرنشان کرد: فناوری و دانش روز موجب بهبود زنجیره تولید، افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و نیز صرفه‌جویی در زمان و مواد اولیه می‌شود.

وی به حداقل رساندن بروکراسی اداری در مسیر بهره مندی از خدمات دانش محور را از جمله نکاتی که باید برای تحقق آن اقدامات لازم و سریع‌تری انجام شود تلقی کرد و اظهار داشت: باید سمت و سوی مطالعات، تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی مراکز علمی دانش‌بنیان به سمت نیازهای اساسی استان گیلان سوق پیدا کند.

فرزام‌صفت تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و هر کدام از استان‌ها از جمله گیلان نیز مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک ظرفیت ملی مسأله‌ای بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: این ستادها همانطور که از نامشان پیدا است قرار است تصمیمات فوری، بنیادی، قاطع و اورژانسی اتخاذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۹ انتخاب شد اشاره کرد و با بیان تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید مطابق با این شعار راهبردی باشند افزود: گیلان مزیت‌های اقتصادی گسترده‌ای دارد و برای تحقق این شعار، هدفگذاری خوبی در بخش صادرات غیرنفتی انجام داده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads