کد خبر: 201299 - تاریخ: شنبه، 16 می 2020 - 10:34

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان:

صید ماهیان خاویاری در گیلان ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: صید ماهیان خاویاری در همه فصول سال در استان ممنوع است.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری پور روز با اشاره به این موضوع که در روزهای اخیر یک  بچه ماهی اوزن برون از دام صیادی نجات و رها سازی شده است ، افزود: یافتن مولد ماهیان خاویاری در دریای خزر بسیار دشوار است و ذخایر آن نیز با خطر مواجه است؛ لذا یگان حفاظت  در راستای حفظ این ذخایر ارزشمند تمام توان خود را بکار می گیرد. 
اوزون‌بُرون با نام علمی(*Acipenser stellatus*) یکی از گونه‌های ماهیان خاویاری ارزشمند دریای خزر محسوب می شود که خاویار آن از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است. متاسفانه عوامل متعددی از جمله تخریب زیستگاه، افزایش آلودگی آب‌، صید غیر مجاز و عوامل دیگر، این گونه را به مرز انقراض نزدیک کرده است. دریای خزر از بزرگترین منابع ماهیان خاویاری از قبیل فیل‌ماهی و اوزون‌برون محسوب می شود.
اکبری پور همچنین با اشاره به دستگیری دو صیاد غیر مجاز که  ۵۹  قزل آلای خال قرمز صید کرده بودند گفت: ماهی قزل آلای خال قرمز از خانواده آزاد ماهیان و از گونه های حمایت شده و در خطر انقراض بوده که قانونگذار برای صید هر قطعه از این ماهی مبلغ شش میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته است.
وی یادآور شد: از اوایل اسفند تا اواسط خردادماه فصل تخم ریزی ماهی هاست و در این میان گونه های مولد یا رودکوچ برای تخم ریزی، از دریا به رودخانه ها مهاجرت می کنند و ماهیگیری در این شرایط ممنوع است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان  افزود : شروع موسم تخم ریزی ماهیان در رودخانه ها، پایش و نظارت نیروهای یگان به دستور مدیرکل افزایش یافته و با صیادان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads