کد خبر: 20126 - تاریخ: یکشنبه، 3 مارس 2013 - 09:18

حجت الاسلام عاشوری: در عرصه بين الملل، سهم هرکس را به اندازه اقتدار او مي دهند نه به اندازه حق او

خوبان خبر: ما اگر مي خواهيم به حقوق حقه خود در جهان برسيم بايد اقتدار خود را افزايش دهيم نه اينکه به دنبال دليل و سند و مدرک بگرديم تا در پاي ميز مذاکره، آن هم پشت درهاي بسته، حق خود را در برابر زورگويان قلدور اثبات کنيم.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی خمام جمعه ی این هفته همزمان با سراسر کشور  به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه ی خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

خطیب جمعه خمام در خطبه ی اول با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت از 6 درصد در اول انقلاب به کمتر از 2 درصد در حال حاضر اشاره و اذعان داشتند: در برهه اي از زمان، حدود 20 سال قبل مسئولين کشور ما به خاطر همين سقط جنين بعنوان ترس ناشي از افزايش جمعيت کشور، برخي از مراجع تقليد را قانع کردند که به طور موقت اجازه کنترل جمعيت را بدهند. ولي همين امر باعث شد که کشور ايران در ميان تمام کشورهاي دنيا طي همين مدت کوتاه، کمترين نرخ رشد جمعيت را داشته باشد. و آن طور هم که بر اساس آمار اعلام کرده اند، استان گيلان در ميان تمام استان هاي کشور از کمترين رشد برخوردار مي باشد. و اين نتیجه درواقع يک فاجعه اي است که دشمنان ما را خوشحال کرده است.

13

امام جمعه ی خمام ادامه دادند: برژينسکي، استراتژيست کهنه کار آمريکا گفته: هيچ لزومي ندارد که به ايران حمله کنيد چون اين کاهش جمعيتي که در ايران به وجود آمده به نفع جمهوري اسلامي نيست. آنچه که نگراني هاي مسئولين و حتي رهبري را برانگيخته اين است که اگر روند جمعيتي و زاد و ولد ما به همين روال ادامه پيدا کند، حدود 90 سال ديگر جمعيت کشور ما به کمتر از نصف جمعيت فعلي يعني حدود 30 ميليون نفر تقليل پيدا مي کند که نيمي از آن ها هم پير و از 65 سال به بالا خواهند بود و از نيمي ديگر هم نصفشان خردسالند. آنگاه با حدود 7ميليون نيروي جوان و نوجوان و ميانسال،  چگونه مي توان با دنيايي از دشمني ها در زمينه هاي متعدد نظامي، علمي، صنعتي و … مبارزه کرد؟

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از رشد جمعیت، این امر را موجب حرمت تکلیفی پیشگیری از بارداری دانستند.

امام جمعه ی خمام در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به چهاردهم اسفند روز احسان و نیکوکاری، به ریشه ی تاریخی نامگذاری این روز در اسفند ماه سال 1357 اشاره نمودند و ادامه دادند: دولت فعلي هم با تخصيص يارانه ها و ساختن مسکن مهر، الحق و الانصاف بي نظيرترين خدمت را در تاريخ کشور ايران (نه در طول انقلاب) به محرومين و نيازمندان کرده است، همه اين خدمات با وجود تحريم ها و مانع تراشي هاي دشمنان جمهوري اسلامي ايران بوده است. و اگر اين خباثت گري هاي دشمنان مستکبر نمي بود، امروزه با اين اراده و همتي که در ميان خدمتگزاران نظام اسلامي هست، قطعاً محرومي در کشور پيدا نمي شد.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به 15 اسفند ماه روز درخت و درختکاری، درخت را یکی از زیباترین نعمت های خداوند و میوه های آن را یکی از مفیدترین غذاهای دنیا دانستند و اضافه کردند: در روايات ما به کاشت درخت مخصوصاً درختان ميوه، توصيه هاي فراواني شده است. پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) فرمودند: هرکس درختي بکارد  و انسان يا حيواني از ميوه آن برخوردار شود، براي او صدقه محسوب مي شود.

10

خطیب جمعه ی خمام در ادامه ی سخنانشان اظهار داشتند: در عرصه بين الملل، سهم هرکس را به اندازه اقتدار او مي دهند نه به اندازه حق او. بنابراين ما اگر مي خواهيم به حقوق حقه خود در جهان برسيم بايد اقتدار خود را افزايش دهيم نه اينکه به دنبال دليل و سند و مدرک بگرديم تا در پاي ميز مذاکره، آن هم پشت درهاي بسته، حق خود را در برابر زورگويان قلدور اثبات کنيم، به همين منظور، مجموعه رزمايش هاي پيامبر اعظم(صلي الله عليه و آله وسلم) هرچند وقت يک بار در مناطق مختلف کشور برگزار مي شود تا آمادگي کامل نيروهاي مسلح و روز آمد بودن توان نظامي کشور به رخ جهانيان کشيده شود.

ایشان در پایان با اشاره به مجموعه رزمایش های پیامبر اعظم (ص)، پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه را اتکا به خود برای تامین امنیت منطقه و پیام این رزمایش برای دشمنان جمهوری اسلامی را آمادگی کامل ایران برای مقابله با هرگونه تجاوزی دانستند.

12

 

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads