کد خبر: 201239 - تاریخ: جمعه، 15 می 2020 - 22:59

تبلور عشق و همدلی در خمام:

توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی توسط مرکز نیکوکاری مهر مسجد جامع

مرکز نیکوکاری مهرمسجد جامع خمام نیز با کمک خیرین در ادامه کمک به نیازمندان سطح بخش اقدام به تهیه ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۳۳ میلیون تومان شامل برنج ، مرغ ، روغن ، ماکرونی ، چای، پنیر و گوشت توزیع کرد.

به گزارش خوبان خبر؛ زمستان ۹۸ داشت نفس‌های آخرش را می‌کشید و رختش را از روی زمین جمع می‌کرد که مهمان ناخوانده ویروس کرونا از راه رسید، این موجود میکروسکوپی، زندگی نه تنها ایرانیان را بلکه کل کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داد، اما قد و قواره‌اش به غیرت و حمیت مردان مرد ایرانی و زنان فداکار کشورمان نرسید.

ویروس کرونا داشت با کمک کادر درمانی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شد اما گذر این ویروس از سر مردم ایران به مقتضای شرایط، شاید آن‌ها را ملزم به رعایت فاصله اجتماعی می‌کرد اما دل‌های مردم و وحدت و یکپارچگی آن‌ها را نه تنها کم نکرد بلکه بیشتر هم کرد، گذر ویروس کرونا اثر خود را به‌روی مردم ایران به شکل مهربان‌تر شدن گذاشت.

بارها شنیده یا خوانده‌اید که یک فرد مسلمان هیچ‌گاه نباید از برادران و خواهران ایمانی‌اش غافل شود یا نسبت به ناراحتی و گرفتاری‌های سایر مسلمانان بی‌تفاوت باشد؛ بزرگ‌ترها نیز همواره ما را به این امر پند می‌دهند.

اگر پای صحبت موسفیدان نشسته باشید، همواره به ما تأکید می‌کنند که از اوضاع و احوال همسایگان خود بی‌خبر نباشید و به فقرا و نیازمندان در حد وسع و قدرت مالی‌تان کمک کنید.

ماه رمضان ماه بخشش و مهمانی خدا بوده و در این ماه پروردگار تأکید زیادی به انجام کارهای خیرخواهانه دارد و به این دلیل بود که این ماه را زیباترین ماه پروردگار می‌نامند.

نهال رزمایش «کمک مومنانه» که با دست‌های مهربان و بخشنده کاشته شد،این روزها می‌رود تا تبدیل به درختی تنومند شود. هر روز استقبال از این رزمایش از روز قبل بیشتر می‌شود و گروه‌های تازه‌ای برای خدمت‌رسانی به این طرح ارزشمند می‌پیوندند.

مرکز نیکوکاری مهرمسجد جامع خمام نیز با کمک خیرین در ادامه کمک به نیازمندان سطح بخش اقدام به تهیه ۲۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۳۳ میلیون تومان شامل برنج ، مرغ ، روغن ، ماکرونی ، چای، پنیر و گوشت توزیع کرد.

این مرکز نیکوکاری همچنین در ادامه رزمایش کمک مومنانه اقدام به توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم و ۲ هزار قرص نان تهیه و بین نیازمندان قرار داد.

همدلی واژه شگفتی است، و عمقِ معنای این واژه را تنها در ماه خدا می‌توان درک کرد، ماهی که سراسر رحمت است و نعمت. ماهی که نگاهِ خدا بیش از پیش بر بندگانِ روزه‌دارش سایه می‌گستراند و همگان برای رسیدن به مقام قرب الهی خود را در امانِ این سایه جای می‌دهند، برخی به هم نوع کمک می‌کنند، دست نیازمندان را می‌گیرند، بیشتر به همسایه خود سر می‌زنند و برخی نیز در این ایام با اهدای خون زندگی می‌بخشند؛ اما چه خوب است، رمضان فرصتی باشد برای آموختن این رستگاری‌ها، این نیکوکاری‌ها و در ماه‌های دیگر خدا نیز به پاسداشتِ این رحمت آموخته‌هایمان را برای خود دیکته کنیم و یاری‌گر مستمندان باشیم و معنای همدلی را در سرتاسر سال به یکدیگر بیاموزیم.

انتهای پیام/۲۱۲۱

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads