کد خبر: 201219 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 می 2020 - 10:01

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

باید برای مقابله با پیک‌های احتمالی کرونا در کشور آماده باشیم

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید برای مقابله با پیک‌های احتمالی کرونا در کشور آماده باشیم.

به گزارش خوبان، محمد حسین قربانی ، حفظ آمادگی برای مقابله با پیک‌های احتمالی کرونا در کشور را ضروری دانست و با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان باید برای چنین شرایطی همواره آماده باشد اظهار داشت: وضعیت تولید انواع کالاهای بهداشتی در کشور نظیر ماسک‌، دستکش و گان مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه لازم است اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا برای پیک‌های احتمالی آینده ذخیره‌سازی شود عنوان کرد: با توجه به ناشناخته بودن و غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار آینده ویروس کرونا باید تجهیزات لازم را به اندازه کافی و به میزان مصرف داخل ذخیره کنیم.

قربانی موافقت وزارت بهداشت و درمان با صادرات تجهیزات پزشکی مازاد برای مقابله با کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شرایط فعلی همانطور که کالاها و ارزاق مردم را برای جلوگیری از ایجاد بحران ذخیره می‌کنیم باید در زمینه تجهیزات و اقلام بهداشتی مقابله با کرونا هم همین استراتژی را پیاده کنیم.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان رسالتی بسیار خطیر دارد و باید همچنان آمادگی خود را جهت خدمت‌رسانی به مردم حفظ کند ابراز داشت: وزارت بهداشت و درمان باید تجهیزات پیشگیری نظیر کیت‌های تشخیص، ماسک و دستکش را برای پیک‌های احتمالی آینده خریداری کند.

وی همکاری مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها جهت خرید و ذخیره اقلام بهداشتی مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع کرونا کشور شدیداً با معضل کمبود اقلام بهداشتی مواجه بود اما با کار جهادی و با ورود تمام بخش‌ها مشکلات برطرف شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رعایت تمامی اصول بهداشتی و مراقبت‌های فردی را توسط آحاد مردم لازم خواند و با بیان اینکه مردم باید همچنان احتیاط را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: کرونا ویروس یک بیماری کاملاً ناشناخته است و رفتار فردای آن مشخص نیست بنابراین بهترین کار ممکن پیشگیری است.

قربانی اجباری کردن استفاده از ماسک در تمامی معابر به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و پر خطر را از سوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا ضروری اعلام کرد و بیان داشت: عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و شهروندان هزینه‌های بسیار هنگفتی را از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی به کشور تحمیل می‌کند.

 

انتهای پیام/۶۱۴/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads