کد خبر: 201186 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 می 2020 - 18:25

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان؛ میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان ۲ برابر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان آغاز فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان ۲ برابر شد.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش ، با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است ادامه همین روند در سال جهش تولید را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در سال گذشته با شروع به کار ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان بیش از ۲ هزار نفر مستقیماً مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان استمرار روند ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی، اشتغالزایی و فعال کردن ظرفیت‌های بلااستفاده صنایع را در سال ۹۹ مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت استان گیلان زمینه‌های تحقق شعار رونق تولید را در سال ۹۸ فراهم کرد.

دلق‌پوش صدور بیش از ۱۶۰ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی و صدور ۱۱۵ فقره کارت بازرگانی جدید در سال گذشته را از جمله اقدامات سازمان صمت در سال ۹۸ ذکر کرد و ابراز داشت: علاوه بر این راهکارها و مشاوره‌های لازم برای جذب سهم بازارهای بین‌المللی نیز به مدیران واحدهای صنعتی استان گیلان ارائه و ساز و کار آن به صورت پایه و حرفه‌ای برای آن‌ها فراهم شد.

وی پیگیری‌های لازم جهت پرداخت تسهیلات بانکی با هدف بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل شده به چرخه تولید را از جمله اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان دانست و تصریح کرد: استان گیلان در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید از نظر تعداد در جایگاه سوم و از لحاظ مبلغ در رتبه سیزدهم کشور قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان دارا بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را از جمله ویژگی‌های استراتژیک این استان تلقی کرد و افزود: از آن‌جا که گیلان نقطه ثقل بسیاری از امور تجاری و اقتصادی محسوب می‌شود در صورت عدم نظارت‌های مستمر بر روند وقوع پدیده قاچاق، این امر می‌تواند خطرآفرین باشد.

دلق‌پوش بیکاری و اشتغال کاذب را از جمله تبعات سنگین وقوع پدیده شوم قاچاق کالا دانست و با تأکید بر لزوم توجه بیشتر بر روی ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت: توسعه‌نیافتگی مناطق مرزی زمینه لازم برای وقوع قاچاق را فراهم می‌کند بنابراین لازم است به درآمد و معیشت مردم این مناطق توجه ویژه‌تری شود.

وی اصلی‌ترین چالش‌ها و موانع مؤثر در تحقق نیافتن کامل اهداف پروژه اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات توسط بانک‌های عامل اعلام کرد و اظهار داشت: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطاء تسهیلات به پروژه‌های صنعتی موجب می‌شود پروژه عملاً زمان طلایی خود را برای احداث و جذب بازار از دست بدهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اشتغال دو برابری صنعت در سال جهش تولید را به عنوان یک هدف مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه هم‌اینک تسهیلات بانکی به پروژه‌ها سر وقت تخصیص پیدا نمی‌کند افزود: عدم پرداخت به موقع تسهیلات موجب تعویق در اجرای پروژه‌های صنعتی می‌شود و باید این مانع رفع شود.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه اموری نظیر سفارش ساخت ماشین‌آلات داخلی و یا خارجی، خرید تجهیزات و واردات ذاتاً پروسه‌ای زمان‌بر است عنوان کرد: در این بین عدم پرداخت به هنگام وام‌ها و تسهیلات بانکی در زمان مقرر و همزمانی آن با هزینه‌های جانبی ناشی از نوسانات بازار، موجبات کندی در مسیر تولید را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads