کد خبر: 201104 - تاریخ: یکشنبه، 10 می 2020 - 14:05

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیشنهاد کرد:

راه حل اوقاف برای خروج لشت ‎نشاء از وقف؛ تهاتر زمین‎های موقوفی با منابع طبیعی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ی کشور از آمادگی این سازمان برای تهاتر زمین های موقوفی استان با منابع طبیعی برای رفع معضلات توسعه و عمران شهری خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست با منتخبان مردم گیلان در یازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی در رشت گفت: در سال جهش تولید، برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه ریزی برای بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در موقوفات در راستای تقویت اقتصاد، تحقق توسعه پایدار و حفاظت از املاک وقفی متناسب با نیات واقفان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای گیلان مانند لشت نشاء جزو موقوفات است افزود: اینگونه موقوفات که مانند آن در شهرها و مناطق دیگر استان نیز وجود دارد مانعی برای توسعه و عمران شهری نیست و این مشکل را می توان با ارزش سنجی با اراضی منابع طبیعی جایگزین و روند توسعه در حوزه های شهری و گردشگر پذیر را تسریع کرد.

وی از دریافت ۴۳۰ هزار هکتار از زمین های منابع طبیعی به ازای واگذاری املاک موقوفی داخل شهرها در سراسر کشور خبر داد و گفت: زمین های موقوفی گیلان را نیز می توان پس از دریافت اذن رهبری، با زمین های منابع طبیعی جایگزین و مشکل توسعه و عمران شهری را برطرف کرد.

انتهای پیام/۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads