کد خبر: 201018 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 می 2020 - 10:53

مدیرکل شیلات گیلان:

رشد ۴۱ درصدی تولید خاویار در گیلان؛ پرورش ماهی در قفس توسعه می‌یابد

مدیرکل شیلات گیلان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۷۲ کیلوگرم خاویار پرورشی در گیلان استحصال شد که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ حدود ۴۱ درصد رشد داشت.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۵۴۶ تن گوشت و ۲ هزار و ۵۲۱ کیلوگرم خاویار پرورشی در گیلان تولید شده است اظهار داشت: سال گذشته ۳ هزار و ۵۷۲ کیلوگرم خاویار پرورشی در گیلان استحصال شد که این میزان در مقایسه با آمار سال ۹۷ حدود ۴۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات گیلان پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در استان جهت تولید و پرورش انواع ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری را بسیار قابل توجه خواند و عنوان کرد: طبق آمارهای موجود شیلات، سال گذشته ۵۱ هزار و ۱۲۹ تن ماهی پرورشی، ۵ هزار و ۹۸۸ تن ماهی سردابی و ۶۳۳ تن ماهی خاویاری در استان گیلان تولید شد.

مدبری تولید ۳۳ میلیون قطعه ماهی زینتی و قرمز در گیلان را از دیگر ظرفیت‌های استان خواند و ضمن تأکید بر اشاعه فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف ماهی ابراز داشت: تجهیز و مکانیزاسیون مزارع، صدور مجوزهای جدید و افزایش تولید در واحد سطح از جمله مهم‌ترین عوامل تولید در حوزه پرورش آبزیان به شمار می‌رود.

وی استفاده از سازه های جدید شامل سازه‌های پیش ساخته و پرورش ماهی در قفس دریایی را از دیگر شاخصه‌های مهم تولید در بخش آبزیان اعلام کرد و بیان داشت: مجموعه شیلات استان گیلان در سال ۹۹ و با توجه به شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد برای تحقق این هدف برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.

مدیرکل شیلات گیلان ماهی‌دار کردن آب بندان‌های مستعد استان و استفاده بهینه و چند منظوره از آن‌ها را یکی از برنامه‌های محوری شیلات گیلان برای تحقق شعار جهش تولید دانست و گفت: ماهی‌دار کردن تالاب انزلی، صادرات آبزیان و توسعه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی از دیگر برنامه‌های شیلات گیلان است.

مدبری توسعه پرورش ماهی قفس دریایی در کنار اصلاح و بهبود روش‌های پرورش آبزیان را از دیگر اولویت‌های کاری شیلات استان گیلان در سال جهش تولید تلقی کرد و اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌های شیلاتی یکی از مزیت‌های عمده گیلان به شمار می‌روند که نقش بسیار تعیین کننده در توسعه اقتصادی استان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه صید غیرمجاز و به تور انداختن ماهیان مولد روند بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی خزر را با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌کند عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات یاد شده شیلات گیلان برای اقتصادی ماندن کسب و کار صیادان استان برنامه تکثیر و رهاسازی ماهیان استخوانی را همه ساله در برنامه خود دارد.

انتهای پیام/۶۱۴/ی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads