کد خبر: 200990 - تاریخ: چهارشنبه، 6 می 2020 - 09:27

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

موج دوم شیوع کرونا شهرستان‌های سفید را هم تهدید می‌کند

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از افزایش میزان مسافرت‌ها به گیلان گفت: کرونا شهرستان‌های سفید را هم تهدید می‌کند.

به گزارش خوبان، منوچهر جمالی، با تأکید بر اینکه اگر مردم فکر کنند که کار تمام شده و مانند سابق ترددها و مسافرت‌های خود به استان‌های مختلف کشور از جمله گیلان را آغاز کنند باید منتظر شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ باشیم اظهار داشت: در حال حاضر کرونا حتی شهرستان‌های سفید را هم تهدید می‌کند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وضعیت بغرنج و پیچیده استان گیلان در ماه‌های گذشته که به عنوان کانون بحران کرونا شناخته شده بود را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شدت بیماری کووید ۱۹ در گیلان حتی از بسیاری نقاط کشور هم بیشتر بود و این استان شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را پشت سرگذاشت.

جمالی همکاری و مشارکت مردم با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی را بسیار مطلوب و اثربخش ذکر کرد و گفت: استفاده از ماسک و مواد بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری‌ها، عدم تردد و مسافرت و اقداماتی نظیر این‌ها موجب شد که ما از آن پیک شدید کرونا عبور کنیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور از جمله استان گیلان را نتیجه تلاش همگانی مردم و مسئولان تلقی کرد و اظهار داشت: استان گیلان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بحث مقابله و مدیریت ویروس کرونا به نسبت سایر استان‌ها و نقاط مختلف کشور بسیار خوب عمل کردند و نتایج بسیار ارزنده‌ای هم گرفتند.

 

وی با اشاره‌ به اینکه در تمام جلسات ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان و جلسات دانشگاه علوم پزشکی شرکت داشته و از نزدیک وضعیت بیمارستان‌های استان را مورد پایش قرار داده است افزود: با احتیاط مردم و نتیجه‌بخش بودن برنامه‌ها، گیلان موج سخت کرونا را پشت سر گذاشت و به وضعیت تقریباً باثبات رسید.

 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تقسیم‌بندی کشور به سه منطقه سفید، زرد و قرمز و مشخص شدن شهرستان‌هایی که دارای کمترین و بیشترین درجه شیوع ابتلا به کرونا بودند را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکارها با رعایت نکات بهداشتی فعالیت خود را آغاز کردند تا چرخه اقتصادی کشور تعطیل نشود.

 

جمالی با تأکید بر اینکه پس از برداشتن برخی از محدودیت‌ها به ویژه در ترددهای بین شهری و استانی شاهد افزایش میزان مسافرت‌ها و کم‌رنگ شدن برنامه‌های فاصله‌گذاری در کشور هستیم عنوان کرد: هر کسی که  شناخت علمی درباره ویروس کووید ۱۹ داشته باشد انتظار دارد احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه پیدا کند.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از برگزاری برخی تجمعات در اماکنی نظیر مساجد و شهرهایی که وضعیت آن‌ها از حیث ابتلا به ویروس کرونا سفید اعلام شده است سخن گفت و تصریح کرد: اگر نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها رعایت نشود علاوه بر سایر نقاط کشور در شهرستان‌های سفید هم شاهد شروع موج دوم کرونا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از مردم کشور هنوز به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نشده‌اند و مستعد ابتلا به آن هستند خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها همچنان باید توسط مردم جدی گرفته شود در غیر این‌صورت باید منتظر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کل کشور و استان گیلان باشیم.

 

انتهای پیام/۶۱۴/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads