کد خبر: 200933 - تاریخ: دوشنبه، 4 می 2020 - 09:11

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نشا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشا ۲۰ هزار و ۳۶۳ هکتار از اراضی شالیزاری استان، گفت: با توجه به شیوع کرونا شالیکاران باید بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش خوبان علی درجانی  با اشاره به شروع فصل زراعی در استان گیلان از هفته‌های گذشته، اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است که در حال حاضر برای ۹۶ درصد معادل ۲۲۸ هزار و ۷۷۰ هکتار خزانه گیری شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ درصدی شالیزارها معادل ۲۰ هزار و ۳۶۳ هکتار نشا شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شالیکاران باید به پروتکل‌های بهداشتی بیشتر توجه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر بهره گیری کشاورزان از روش مکانیزه به عنوان راهکاری مناسب برای پیشگیری از شیوع این ویروس در فصل زارعی، گفت: کشت مکانیزه علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه تولید می‌شود به دلیل عدم استفاده از کارگرهای نشاکار به ویژه کارگران غیر بومی سطح ایمنی و سرعت کار را افزایش داد و باعث اتمام هر چه سریع‌تر نشاکاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود و عدم تبادل کارگر در میان استان‌ها و حتی شهرستان‌ها، تأکید کرد: شالیکاران با اولویت قراردادن کشت مکانیزه می‌توانند علاوه بر بهره گیری از مزایا این نوع از کشت، پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند.

درجانی با تأکید بر ضرورت ضدعفونی کردن روزانه تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی، تصریح کرد: شالیکاران پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضد عفونی کننده با ترکیب یک لیوان وایتکس و ۹ لیوان آب ماشین آلات خود را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

وی از کشاورزان خواست تا بعد از هر مرحله از انجام سرویس و نگهداری ماشین آلات، دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند و از دستکش کار یا دستکش مناسب دیگر برای کار با ماشین آلات کشاورزی و یا تنظیمات ادوات استفاده کنند.

انتهای پیام/۵۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads