کد خبر: 200919 - تاریخ: یکشنبه، 3 می 2020 - 23:34

استاندار گیلان پس از جلسه ویدئو کنفرانس با رییس‌جمهوری بیان کرد؛

بازگشایی مساجد در شهرستان‌های دارای وضعیت سفید و شرایط کم‌خطر از فردا

استاندار گیلان بیان داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ۱۳۲ شهرستان کشور را کم خطر یا دارای وضعیت سفید اعلام کرد که از گیلان دو شهرستان سیاهکل و رضوانشهر در این موقعیت هستند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع امروز (یکشنبه) پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری و بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جریان شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم ایران به طور عمده دستورالعمل های وزارت بهداشت را رعایت کردند که این مهم یکی از مولفه‌های اثربخش در سیر نزولی تعداد مبتلایان و بستری‌ها در سراسر استان نیز به شمار می رود.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از تاثیر طرح های انجام شده به ویژه طرح غربالگری در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، گیلان را از استان های پیشتاز در اجرای طرح مذکور ذکر کرد.

استاندار گیلان بیان داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه امروز ۱۳۲ شهرستان کشور را کم خطر یا دارای وضعیت سفید اعلام کرد که از گیلان دو شهرستان سیاهکل و رضوانشهر در این موقعیت هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: دو شهرستان آستارا و رودسر نیز دارای شرایط پرخطر یا وضعیت قرمز هستند.

وی یادآور شد: ممکن است طی روزهای آتی برخی شهرستان‌ها از وضعیت زرد، خارج شده و به وضعیت سفید برسند و در عین حال در صورت رعایت نشدن دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم، شاهد افزایش تعداد بستری ها و یا قرار گرفتن مناطقی در شمار شهرستان های پرخطر یا وضعیت قرمز خواهیم بود.

استاندار گیلان ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی؛ برخی هموطنان که برای تعویض پلاک خودرو خریداری شده ، دارای وکالت نامه‌ بوده اند و به دلیل تعطیلی مراکز شماره گذاری مهلت وکالت نامه آنها به پایان رسیده؛ می توانند با همان وکالت نامه به مراکز شماره گذاری مراجعه کنند.

وی همچنین از افزایش ساعت کاری مراکز شماره گذاری پلاک خودرو خبر داد و گفت: مردم در این بخش نگرانی نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تمدید اجاره نامه هایی که تاریخ سررسید آنها ششم اردیبهشت ماه بود، نیز اشاره و اضافه کرد: اجاره نامه های دارای شرایط پیش گفته، به مدت دو ماه تمدید شده اند و بر این مبنا نیازی به مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی برای تمدید اجاره نامه نیست.

 زارع در توضیح یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز ستاد ملی گفت: در شهرستان هایی که وضعیت سفید یا شرایط کم خطر دارند، از فردا نمازهای جماعت اقامه و در روز جمعه، نماز جمعه برگزار می شود و اماکن متبرکه این مناطق نیز به صورت پلکانی بازگشایی خواهند شد.

وی همچنین به گزارش های دریافتی از استان های مختلف کشور به ویژه گیلان در اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه اشاره و خاطرنشان کرد: این همدلی و اقدامات خداپسندانه برگرفته از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و نیز همت مردم متدین ، مومن و نیک اندیش در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب بود .

 زارع یادآور شد: فراتر از ارزش مادی این کمک های مومنانه به اقشار آسیب پذیر که البته مهم است؛ جایگاه معنوی آن در تقویت وحدت ، وفاق ملی ، نوع دوستی و مسلمان دوستی نیز قابل توجه می باشد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads