کد خبر: 200912 - تاریخ: یکشنبه، 3 می 2020 - 13:12

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد:

بیشترین بار درمانی نظام سلامت، بر دوش پرستاران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشستی صمیمانه با اعضای هیات مدیره پرستاری شهرستان‌های استان گیلان، رفع مشکلات و مسایل پرستاران به ویژه وضعیت استخدامی آنها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خوبان خبر ، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی صمیمانه با اعضای هیات مدیره پرستاری شهرستان‌های استان گیلان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات  کادر درمانی به ویژه پرستاران در بحران کرونا، با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان گیلان گفت: شاخص‌ها و زیرساخت‌های حوزه سلامت در بسیاری از بخش ها در گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور پایین تر است.

وی، وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه نیروی پرستاری در مراکز درمانی استان را یکی از مشکلات موجود دانشگاه عنوان کرد و افزود: در ایام بحران کرونا در کشور، بیشترین بار بیماران بستری و تلفات، بر دوش مراکز درمانی استان گیلان قرار داشت و در این میان، کادر پرستاری فشار مضاعفی را متحمل شدند.
 
سالاری با اشاره به نشست‌هایی که اخیرا با مقامات استانی و کشوری از جمله رئیس برنامه و بودجه،  وزیر بهداشت و استاندار صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در این نشست ها، بسیاری از مطالبات و مشکلات دانشگاه از جمله وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه در  مراکز درمانی استان مطرح شد و در حال پیگیری است.
 
رئیس دانشگاه، با بیان اینکه مسئولان دانشگاه باید صادقانه با تمام توان، پیگیر حل مشکلات دانشگاه باشند، گفت: باید سعی کنیم مشکلات خود را ابتدا با مسئولان داخل استانی و در صورت نیاز، با مسئولان کشوری مطرح و نسبت به رفع آنها تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به کاهش زمان پرداخت مطالبات پرسنلی یادآور شد: در خصوص معوقات کارانه و اضافه کاری پرسنل بیمارستان‌ها، خوشبختانه توانستیم این معوقات را از ۱۱ ماه به ۴ ماه کاهش دهیم.
 
سالاری با بیان اینکه بیشترین بار درمانی نظام سلامت، بر دوش پرستاران است، اذعان داشت: جایگاه واقعی پرستاران  آنچنان که شایسته آنهاست به ویژه در بحث وضعیت استخدامی دیده نشده است. در این راستا مسوولان دانشگاه همواره حامی پرستاران بوده و با جدیت پیگیر مسایل و مشکلات آنها هستند.
 
وی به پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی و طرحی از درآمد اختصاصی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ماهانه ۷ تا ۸ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی دانشگاه صرف پرداخت حقوق این نیروها می‌شود. در این میان، بحران کرونا نیز مشکلات دانشگاه را دوچندان کرد و بسیاری از کادر درمانی دچار بیماری شدند و تعدادی نیز جان خود را در راه خدمت رسانی از دست دادند.
 
رئیس دانشگاه تاکید کرد: همه باید دلسوزانه در هر جایگاه و مقامی که هستیم پیگیر  کارها باشیم زیرا همه ذینفع هستیم و مسئولیت حفظ سلامتی و جان مردم بر عهده ماست. مسئولان دانشگاه نیز وظیفه برنامه ریزی در سطح کلان را برعهده دارند و با جدیت پیگیر مسایل هستند.
 
این مقام مسئول، با اشاره به اینکه بیشترین بیماران بستری و تلفات کرونایی در استان گیلان بوده و بار مضاعفی بر دوش کادر پزشکی و پرستاری گذاشته است، خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت، با جدیت به دنبال رفع مشکلات موجود در خصوص وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه نیروهایی که در بحران کرونا طی فراخوان، جذب دانشگاه شده اند، تا رسیدن به نتایج مثبت، خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه پیگیری‌ها باید همه جانبه باشد، از پرستاران خواست تا با هماهنگی مدیریت پرستاری  دانشگاه، بطور مستمر پیگیر مسایل حوزه پرستاری از سوی مقامات مرتبط کشوری(سازمان نظام پرستاری)  باشند.
 
در ادامه طاهره زاهد صفت مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان مشکلات و درخواست های کادر پرستاری پرداخت و خواستار شفاف سازی جذب و ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی در بیمارستان‌های استان شد.

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads