کد خبر: 200900 - تاریخ: یکشنبه، 3 می 2020 - 10:25

بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور ۴۰ درصد تا تکمیل فاصله دارد

بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور ، که احداث آن از ۱۶ سال گذشته آغاز شده هنوز ۴۰ درصد تا تکمیل فاصله دارد.

به گزارش خوبان، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان بابیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی رشت از ۴۷ درصد در سال۹۷، امروز به ۶۰ درصد رسیده و بر همین اساس افق روشنی در اتمام بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور تا پایان سال ۹۹متصور هستیم.
پریسا کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای پروژه یادشده ۸۲میلیارد ریال هزینه شده است  که برای تکمیل بدون تجهیزات این پروژه به حدود  ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی، نوسازی و بهینه سازی فضاها و امکانات موجود را یکی از سیاست های راهبردی نهاد کتابخانه های عمومی دانست و عنوان کرد: مدیریت توسعه کتابخانه های عمومی و افزایش دسترسی مخاطبان به کتاب در دستور کار است از این رو اولویت نهاد کتابخانه های عمومی در استان اتمام طرح های کتابخانه ای دارای بیش از ۹۰ درصد پیشرفت است.
دکترمحمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در آبان ماه ۹۸ با همراهی  جمعی از مسئولان کشور و استان از پروژه یاد شده بازدید کردند و طی این بازدید در جمع خبرنگاران افزود : اگر امکان بهره برداری این پروژه تا پایان سال ۹۹وجود داشته باشد منابع مالی آن تامین می شود مشروط بر اینکه شرمنده اصحاب رسانه نشویم.
پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت  از سال ۸۳ آغاز شده است؛این کتابخانه با طراحی ویژه که از عنصر کتاب برای معماری آن استفاده شده با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳مترمربع و با پیش بینی بخش های متعددی چون سالن آمفی تاتر، مخزن کتاب، سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده سازی کتاب در حال ساخت است .
 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۳۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads