کد خبر: 200848 - تاریخ: شنبه، 2 می 2020 - 10:22

رئیس سازمان چای‌:

۱۶۵ کارخانه برای خرید تضمینی برگ سبز چای ‌قرارداد منعقد می‌کنند‌

حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران سطح زیرکشت باغات چای در دو استان گیلان و مازندران را تقریباً ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و با بیان اینکه باغات رها شده باید احیاء شوند اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای امیدآفرین بوده و انگیزه چایکاران را افزایش داده است.

به گزارش خوبان ، حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران سطح زیرکشت باغات چای در دو استان گیلان و مازندران را تقریباً ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و با بیان اینکه باغات رها شده باید احیاء شوند اظهار داشت: افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای امیدآفرین بوده و انگیزه چایکاران را افزایش داده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در ۲۰ سال گذشته به‌‌ویژه از سال ۷۹ به بعد صنعت چای دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده است عنوان کرد: در گذشته ۳۲ هزار هکتار باغ چای فعال در گیلان و مازندران وجود داشت که محصول آن برداشت می‌شد اما به علت برخی اتفاقات ناخوشایند این سطح زیرکشت کاهش پیدا کرد.

جهانساز باغات فعال چای را طبق دفترچه‌هایی که کشاورزان سال گذشته برای تحویل برگ سبز تولیدشده به کارخانجات چایسازی ارائه دادند را ۲۰ هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: هدفگذاری سازمان چای در حال حاضر احیاء باغات چای رها شده و رسیدن به عدد ۲۵ هزار هکتار باغ چای فعال و قابل بهره‌برداری است.

وی از خرید ۱۲۶ هزار تن برگ سبز چای و تولید ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک در سال گذشته خبر داد و با بیان اینکه حدود ۵ هزار هکتار از باغات چای در ۲۰ سال گذشته به نوعی رها شده‌اند تصریح کرد: اخیراً بسیاری از باغات چای ما حتی باغات رها شده کف‌بر شده‌اند که این امر در جوان‌سازی آن‌ها و کیفیت تولید اثر بالایی دارد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه بهره‌برداری اقتصادی صنعت چای کشور تا همین چند سال گذشته به علت واردات چای خارجی در حالت ابهام بود گفت: سال گذشته ۱۶۱ کارخانه چایسازی برای خرید برگ سبز چای کشاورزان با این سازمان قرارداد بستند در حالی‌که در سال ماقبل آن تنها ۱۲۱ کارخانه اعلام آمادگی کرده بودند.

جهانساز پیش‌بینی سازمان چای کشور جهت افزایش شمار کارخانجاتی که امسال برای خرید تضمینی برگ سبز چای با این سازمان قرارداد منعقد می‌کنند را مورد تأکید قرار داد و افزود: انتظار داریم در سال جهش تولید ۱۶۵ کارخانه چایسازی با این سازمان قرارداد ببندند که این اتفاق از نتیجه‌بخش بودن حمایت‌ها‌ از صنعت چای حکایت دارد.

وی ارتقاء بهره‌وری در تولید برگ سبز چای و چای خشک از یک طرف و افزایش ورود به باغ از سوی دیگر را از جمله آثار و تبعات مثبت حمایت‌های دولت از صنعت چای شمال ذکر کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای توسط کارخانجات از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شود.

انتهای پیام/۶۱۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads