کد خبر: 200842 - تاریخ: شنبه، 2 می 2020 - 10:01

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان :

واگذاری۴ هزار هکتار از اراضی ملی گیلان برای توسعه زراعت چوب به بهره برداران

محسن یوسف پور ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در راستای جهش تولید در زراعت چوب ۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان برای تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل‌ها به بهره برداران واگذار می‌شود.

به گزارش خوبان، محسن یوسف پور ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در راستای جهش تولید در زراعت چوب ۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان برای تامین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفظ جنگل‌ها به بهره برداران واگذار می‌شود.

او افزود: این زمین‌ها به مدت ۱۰ سال به متقاضیان واگذار می‌شود و اجاره بهای آن، براساس نظر کارشناسان دادگستری و نیز توان بهره برداری از عرصه، تعیین خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان،  با بیان اینکه درصورت اجرای درست طرح‌های صنوبرکاری در عرصه‌های واگذار شده، واگذاری این زمین‌ها تا ۳ دوره دیگر تمدید خواهد شد ، گفت: بهره برداران می‌توانند برای اطلاع از نحوه اجاره این زمین‌ها به سامانه ستاد الکترونیکی دولت، قسمت اجاره مزایده، مراجعه کنند.

یوسف پور افزود:  برای کمک به معیشت روستاییان و کشاورزان و افزایش سطح درآمد آنها، برای این دست از بهره برداران خُرد که معمولا تا سقف ۴۰ هکتار زمین به آن‌ها واگذار می‌شود، اجاره بهای کمتری نسبت به دیگر بهره برداران تعیین می‌شود و یا دست کم این اجاره بها، پس از بهره برداری عرصه صنوبرکاری شده، از آنان گرفته خواهد شد.

او گفت: پس از مزایده این ۴ هزار هکتار زمین، کار واگذاری ۵ هزار هکتار زمین ملی دیگر هم برای توسعه زراعت چوب انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: در حال حاضر گیلان جایگاه سوم زراعت چوب را در کشور دارد که با واگذاری این زمین‌ها ، جهش خوبی در تولید چوب در استان ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads