کد خبر: 200742 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 آوریل 2020 - 14:53

فرماندار شهرستان رشت

شوراها پشتوانه دولت برای خدمات رسانی به مردم هستند

فرماندار شهرستان رشت گفت: شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها پشتوانه دولت و دستگاه های اجرایی برای خدمت به مردم هستند.

به گزارش خوبان، میرشمس مومنی زاده روز سه شنبه به مناسبت روز شورا ها (نهم اردیبهشت ماه) در جمع تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان رشت در فرمانداری افزود: نهادینه شدن مشارکت مردم در اداره کشور، شهرها و روستاها در قالب شوراهای اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ٢ دهه فعالیت و تجربه این شوراها در کشور عنوان کرد :طی این زمان،  فعالیت شوراها با فراز و نشیب ها، موانع و مشکلات زیادی مواجه بود که امید است به مرور نهال شوراها به درخت تنومندی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرو روستاها سرمایه معنوی ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتوانه ای برای اجرایی شدن سیاست ها و برنامه های نظام اسلامی ماست.

وی شوراهای اسلامی را نماد مردم سالاری و مشارکت مردم در اداره کشور و مدیریت شهرها و روستاها دانست و اضافه کرد: شوراها بازوان توانمند اجرایی برای مدیران در سطح شهرها و روستاها هستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه در قانون اساسی، ظرفیت ها، اختیارات و مسئولیت های مهمی برای شوراها دیده شده است،  بیان داشت: اگر از این ظرفیت ها برای ایفای مسئولیت ها استفاده شود می توان شاهد برکات زیادی بود.

وی ارائه آموزش های لازم به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را مهم دانست و خاطر نشان کرد: هر چه به موضوع آموزش به اعضای شوراها توجه شود، آنان توانمند و کارآمدتر می توانند به ایفای نقش شان بپردازند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اعضای شوراها باید به قوانین و دستورالعمل های اجرایی اشراف داشته باشند،  اظهار داشت: هر چه شوراها به قوانین و آیین نامه ها اشراف بیشتری داشته باشند می توانند کارآمدتر در خدمت مردم باشند.

وی بیان داشت: همچنین وقتی شوراها با یکدیگر تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند، کارآمدتر خواهند بود و به میزانی که تعامل شوراهای اسلامی با مسئولان اجرایی و سیاسی افزایش یابد،  می توان خدمت بیشتری ارایه داد.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در خدمات رسانی به مردم با توجه به ماموریت های دستگاه های اجرایی، بسیار مهم و تاثیرگذار است، اضافه کرد: نقش شوراها در خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم در حوادث غیرمترقبه مهم است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به حوادث و رخدادهای سال گذشته شامل بارش سنگین برف، انتخابات و بیماری کرونا خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در همه این موارد به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی درباره مصوبات شوراهای اسلامی و ارایه آن به فرمانداری برای بررسی اظهار داشت: رویکرد ما در این باره سختگیرانه نیست.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads