کد خبر: 200700 - تاریخ: دوشنبه، 27 آوریل 2020 - 10:34

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

شیوع کرونا، عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان گیلان را عیان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : با شیوع کرونا در استان کمبودها و عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان گیلان بیش از هر زمان نمود یافت.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری روز گذشته درجلسه ستاد مبارزه با کرونا در سالن فرمانداری شهرستان ماسال با اشاره به بدهی ۶۵۰میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سالهای اخیر افزود : از سویی ما در استان با معوقات یک تا دو ساله پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان روبرو بودیم اما با پیگیری‌های انجام شده و تدابیر استانی و کشوری اینک شاهد اتفاقات خوبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان استیجاری است، افزود: طی ۱۰ سال گذشته فقط دو دستگاه سی تی اسکن وارد گیلان شد اما طی بحران اخیر با تلاش های انجام شده ۱۰ دستگاه سی تی اسکن در راستای توسعه حوزه سلامت وارد گیلان شد.

وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی گیلان جزو نخستین دانشگاه‌هایی بود که آزمایشگاه تشخیصی را راه‌اندازی کرد و برای راه اندازی ۳۰ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان رازی بالغ بر هشتاد میلیارد ریال اعتبارهزینه شد و علاوه بر آن هشت دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت تجهیزات افزوده گردید.

سالاری با بیان اینکه برخورداری از ۲ بیمارستان ویژه با ظرفیت بالای ۲۰۰ تخت در شرق و غرب استان از اهداف ما بود، افزود: در این مدت با راه اندازی بیمارستان تالش وتجهیز بیمارستان لنگرود۲۰۰تخت به ظرفیت بیمارستانی استان افزوده شد.

وی عنوان کرد : در واقع طی تلاش های انجام شده در زمینه محدودیت‌های زیرساختی در گیلان مساعدت‌های ویژه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان در سطح ملی شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads