کد خبر: 200677 - تاریخ: یکشنبه، 26 آوریل 2020 - 10:21

رئیس اتاق اصناف گیلان مطرح کرد

حمایت از واحدهای صنفی در رزمایش «کمک مؤمنانه»؛ کرونا کسب‌و‌کارهای زیادی را به چالش انداخت

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با تأکید بر حمایت از واحدهای صنفی آسیب‌دیده از کرونا در رزمایش کمک مؤمنانه گفت: شیوع ویروس کرونا کسب و کارهای زیادی را به چالش انداخت.

به گزارش خوبان،  جلال‌الدین محمد شکریه، با تأکید بر اینکه با اجرای رزمایش کمک مؤمنانه باید به صاحبان صنوف بیشتر آسیب‌دیده از کرونا و کارگران واحدهای صنفی کمک کرد اظهار داشت:  شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی و کسب و کارهای زیادی را در سراسر کشور به چالش انداخت و روند فعالیت آنان را مختل کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با تأکید بر اینکه در این روزها استفاده از عبارت صنوف آسیب‌پذیر اصطلاح درستی نیست و تمام صنوف ما از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند عنوان کرد: بسیاری از واحدهای صنفی کشور در دوران شیوع کرونا با چالش‌های بزرگی در زمینه تأمین اجاره بها و هزینه‌های جاری امرار معاش خانواده‌هایشان مواجه هستند.

شکریه وجود شبکه توزیع مویرگی را به عنوان مزیتی بزرگ که از شیوه فعالیت اصناف و واحدهای صنفی در کشور ایجاد شده تلقی کرد و ابراز داشت: اگر در برخی از کشورها، فروشگاه‌ها با تجمع بسیار بالای جمعیت روبرو شده و قفسه‌ها خالی از کالا می‌شوند به این علت است که آن‌ها مانند ایران شبکه توزیع مویرگی ندارند. 

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با تأکید بر اینکه در کشورمان واحدهای صنفی خواربار فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های پروتئینی در تمام محلات وجود دارند تصریح کرد: این گستره واحدهای صنفی و شیوه توزیع اقلام و کالاها در بین مردم موجب شده است تا توزیع کالا به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا به درستی انجام شود.

وی فراهم بودن بودن بستر شبکه توزیع مویرگی در کشورمان را علاوه بر فواید بیشماری که برای مردم در بحران کرونا داشته فرصتی رایگان برای دولت تلقی کرد و اظهار داشت: این درست همان چیزی است که ما بارها گفته‌ایم و خواسته‌ایم که دولت از توان و ظرفیت‌های موجود در اصناف به نحو شایسته استفاده کرده و از آنان حمایت کند. 

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه در مقابل این حجم از خدمات رایگان اصناف به دولت و مزیت‌هایی که از عملکرد واحدهای صنفی ایجاد شده، لازم است دولت نیز تسهیلاتی برای اصناف فراهم کند خاطرنشان کرد: در موضوع کرونا یکی از آسیب‌پذیر‌ترین قشرها، اصناف و کسبه هستند زیرا آنان چتر حمایتی مالی بالای سرشان ندارند.

شکریه از وارد آمدن صدمات جبران‌ناپذیر به اصناف در سال‌های اخیر به علت افزایش نرخ ارز و سایر مشکلات اقتصادی که پس از سال ۹۸ برای آنان به وجود آمد سخن گفت و اظهار داشت: در ایام کرونا کارگران می‌توانند بیمه بیکاری بگیرند اما دارندگان واحدهای صنفی مشکلات زیادی دارند و حتی از تعداد زیادی از آنان اجاره‌ای هستند.

وی کسب و کارهای خرد را در روزهای حساس سربازان خط مقدم نظام اقتصادی تلقی کرد و با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم قدر واحدهای صنفی را بدانیم باید مشکلات آن‌ها را رفع کنیم گفت: اگر واحدهای صنفی یکی پس از دیگری تعطیل شوند تکلیف نظام توزیع و تولید چه می‌شود،  بنابراین حمایت دولت در این بخش ضروری است.

رئیس اتاق اصناف گیلان تأثیرگذاری اصناف در حوزه تحقق شعار رونق و جهش تولید را نیازمند عملی شدن دو مقوله بسیار مهم دانست و ابراز داشت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالاهای تولید داخل در بین خانواده‌ها و تولید کالاهای باکیفیت توسط بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله این مؤلفه‌های اساسی به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/۶۱۴/ی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads