کد خبر: 200662 - تاریخ: شنبه، 25 آوریل 2020 - 22:09

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان عنوان کرد

کسر مبلغ ۷۴ میلیارد تومان از بودجه عمرانی گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد تومان از بودجه عمرانی کسر و در اختیار ۴۵ شاکی قرار گرفت، گفت: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۷۴.۵ میلیارد تومان از بودجه عمرانی استان براساس بند «ج» ماده ۲۴ قانون کسر شده است.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان، با تشریح فرایند قانونی بند «ج» ماده ماده ۲۴ قانون، اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون سالانه مبلغی تحت عنوان همین بند به شاکیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ بند «ج» ماده ۲۴ در سال ۹۵ معادل ۱۴۲ میلیون تومان و سه شاکی بوده است، افزود: در سال ۹۶ این مبلغ به ۵۰۲ میلیون تومان و ۱۷ شاکی افزایش یافت. همچنین ۴۸۹ میلیون تومان در سال ۹۷ پرداخت کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد تومان از بودجه عمرانی کسر و در اختیار ۴۵ شاکی قرار گرفت، گفت: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۷۴.۵ میلیارد تومان از بودجه عمرانی استان براساس بند «ج» کسر شده است.

محمدی، با بیان اینکه بیشترین مورد شکایت بند «ج» جرایم متعلق به اداره کل راه و شهر سازی با ۴۸ مورد بوده است، عنوان کرد: به تفکیک شهرستان، بیشترین مبلغ به دو پرونده در آستارا با مبلغی بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان اختصاص دارد. همچنین رشت با ۳۵ مورد شکایت بیشترین و شهرهای رودسر، سیاهکل و خمام هر کدام با یک مورد کمترین شکایت را به خود اختصاص داده اند.

وی فقدان بخش حقوقی در دستگاه ها یا عدم تسلط کافی آنها بر مسائل حقوقی را یکی از دلایل افزایش صدور احکام محکومیت دانست و اضافه کرد: نباید مبالغ بیشتر دیگری از بیت المال و بودجه عمرانی استان برای پرداخت جرایم کسر شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با اشاره به جایگاه تربیت در آموزه های دینی و قرآنی، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بر تربیت کودکان در سنین سه تا هفت سال تاکید داشتند و امروز روانشناسان شرقی و غربی نیز این دوره را به عنوان دوره ای که شخصیت اساسی انسان در آن شکل می گیرد، می شناسند.

محمدی، با ابراز تاسف از فقدان برنامه خاص و متولی مشخص برای این گروه سنی در کشور، خاطرنشان کرد: دلیل ناهنجاری های اجتماعی این است که به دوره کودکی افراد به خوبی پرداخته نشده است لذا نیازمند توجه بیشتر به مهدهای کودک برای تربیت بهتر آینده سازان هستیم.

وی ۲۳ پروژه نیمه تمام استان گیلان را قابل واگذاری به بخش خصوصی از محل تبصره ۱۹ دانست و متذکر شد: این پروژ ها که دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی است مربوط به ادارات کل فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و شیلات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، اتمام پروژه های مذکور را نیازمند ۵۱ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: ۳۰ درصد از اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های مذکور از محل اعتبارات عمرانی استان معادل ۱۵ میلیارد تومان تامین خواهد شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads