کد خبر: 200622 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 آوریل 2020 - 19:23

استاندار گیلان ؛

امسال بیش از چهل پروژه اقتصاد مقاومتی در استان اجرا می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تعریف ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان طی امسال و نیز نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت اهتمام جدی به اجرای پروژه ها تأکید و بیان کرد: تحقق جهش تولید نیازمند هم افزایی، نوآوری، کیفیت بخشی و رقابت پذیری است.

به گزارش خوبان،  ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان با یادآوری اینکه سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی ۱۸ پروژه با ۵۳ زیرپروژه در استان داشتیم‌، اظهار داشت: بررسی این پروژه ها نشان می دهد که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به صورت متوسط در شش ماه دوم سال به اجرا رسیده که این مهم گامی در جهت تحقق شعار سال بوده است.
وی با تصریح اینکه تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید بر اساس برنامه ها و برنامه ها نیز بر مبنای سیاست گذاری ها باشد؛ ادامه داد: بایستی اسناد بالادستی همچون قانون برنامه ششم، قانون بودجه سالانه، سند آمایش سرزمینی و همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در تعریف پروژه ها مدنظر قرار گیرد و برنامه‌های امسال نیز بر این اساس پیش‌بینی و تعیین شود.
استاندار گیلان با یادآوری تأکید خود در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سالجاری مبنی بر لزوم ارائه برنامه ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی طی امسال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: امسال ۴۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان داریم که شش دستگاه، مجری و پیگیر اجرای این پروژه‌ها هستند.
وی بر ضرورت توجهی فزون تر به پروژه هایی با ماهیت تولیدی ، توسعه ای و زیرساختی تأکید و اضافه کرد: انتظار دارم همکاری بانک ها در اجرای پروژه ها در مسیر توسعه و همراه با وحدت رویه باشد.
دکتر زارع با اشاره به جایگاه ششم کشوری گیلان در اجرای کمی و کیفی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، بر لزوم تلاش برای ارتقاء این جایگاه طی امسال تأکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: شش دستگاه اجرایی عهده دار اجرای پروژه های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی در سال جاری هستند اما باید توجه داشت که بسیاری از فعالیت ها در این مسیر، دارای ماهیت فرادستگاهی است.
وی همچنین بر ضرورت تقویت اشتغال استان تأکید و اضافه کرد: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به سال ۹۹ در گیلان، برای سه هزار و ۳۳۱ نفر در بخش های مختلف شغل ایجاد می‌کند البته بایستی برای امسال دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحقق حداقل ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید را با جدیت پیگیری کنند.
وی تحقق جهش تولید را نیازمند هم افزایی، نوآوری، کیفیت بخشی و رقابت پذیری دانست و بر ضرورت بهره برداری از تمامی منابع موجود بویژه توجه به پروژه‌های دارای ماهیت تولیدی تأکید کرد.
استاندار گیلان طرح های نوغانداری و پروژه‌های مربوط به پسماند را همچنان جزو پروژه‌های مهم استانی دانست و افزود: دولت به حوزه نوغانداری، اشتغال و تامین معیشت مردم از این بخش نگاه بلندی دارد و افزایش ۵۶ درصدی نرخ خرید تضمینی پیله تر ابریشم نیز مشوقی برای توسعه این صنعت به شمار می رود.
وی در خصوص اجرای طرح های مرتبط با منابع طبیعی گفت: توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست محقق نمی شود از این رو برای حل بسیاری از مشکلات از جمله مسایل حقوقی ، تهیه نقشه های حدنگاری ( کاداستر) منابع طبیعی امری ضروری است.
استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح کاداستر در بخشی از مناطق گیلان بیان کرد: اجرای این طرح مهم برای ۵۰۰ هزار هکتار باقیمانده را در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads