کد خبر: 200603 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 آوریل 2020 - 08:59

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛

افزایش ورود مسافران به گیلان؛ مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از افزایش ورود مسافران به این استان در روزهای گذشته خبر داد و گفت: مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور شد.

به گزارش خوبان، محمد حسین قربانی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش مسافرت‌ها و شلوغی جاده‌های ورودی به گیلان در چند روز اخیر اظهار داشت: تداوم افزایش مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شده از طرفی شیوع کرونا در بین اعضای خانواده‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان عادی شدن اوضاع در پی برداشته شدن محدودیت ترددهای بین استانی و بین شهری در روزهای پایانی فروردین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد حجم ورود بسیار زیادی از مسافران به استان گیلان بودیم که این امر به‌‌ویژه در شرایط کنونی نگران‌کننده است.

قربانی افزایش حجم رفت ‌و آمدهای خانوادگی و ابتلا شمار زیادی از خانواده‌ها به ویروس کرونا در روزهای گذشته را از تبعات سخت عدم رعایت هشدارهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا خواند و گفت: گسترش ویروس کرونا در بین اعضا خانواد‌ها موجبات نگرانی شدید ما را فراهم کرده و زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طبق شواهد موجود ویروس کرونا در سطح جهانی در حال فروکش کردن و افول است این موضوع را به منزله تمام شدن خطر تلقی نکرد و ابراز داشت: وضعیت کنونی مانند یک آتش‌فشانی است که شعله‌های آن کاهش پیدا کرده و از طرفی هر لحظه ممکن است مجدداً فوران کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ویروس کرونا را یک بیماری نوپدید و ناشناخته برای جامعه علمی و پزشکی دنیا دانست و با بیان اینکه هنوز پروتکل جامع و کاملی برای مبارزه با آن وجود ندارد خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی باید رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری و پرهیز از ترددهای غیرضروری در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است،  کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۳ هزار و ۳۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳۷۷ هزار و ۳۹۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در سراسر کشور انجام شده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads