کد خبر: 200593 - تاریخ: چهارشنبه، 22 آوریل 2020 - 18:17

استاندار گیلان ؛

خدمات الکترونیکی «بیمه سلامت» نقش مؤثری در کاهش ابتلا به کرونا دارد

استاندار گیلان استمرار ارائه خدمات الکترونیکی بیمه سلامت را مورد تأکید قرار داد و گفت: این کار علاوه بر رضایتمندی مردم به کاهش میزان مراجعات حضوری در ایام شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر امروز در دیدار معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: ارائه خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت موجب رضایتمندی مردم می‌شود از طرفی این کار در ایام شیوع ویروس کرونا به کاهش مراجعات حضوری کمک می‌کند.

استاندار گیلان نظارت بر نحوه استفاده از امکانات بیمه سلامت توسط بیمه‌شدگان را جهت اثربخشی بیشتر خدمات لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: مجموعه بیمه سلامت در جریان شیوع بیماری کرونا با اطلاع‌رسانی به‌موقع مبنی بر تمدید دفترچه‌ها و عدم نیاز به مراجعه حضوری، گامی عملی برای خدمت به مردم برداشت.

زارع عملکرد نظام جمهوری اسلامی در پوشش بیمه‌ای را بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و بیان داشت: پوشش همگانی بیمه، یکی از نیازها و درخواست‌های مهمی است که مردم در تمامی کشورها دارند و در حالی‌که کشورمان اقدامات بسیار چشمگیری در زمینه آن برداشته بسیاری هنوز نتوانسته‌اند این هدف را محقق کنند.

 وی پوشش بیمه‌ای ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشورمان و ارائه خدمت رایگان به ۳۴ میلیون نفر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت، اقدام بزرگی در این حوزه انجام داد که در آرامش روحی و روانی بیماران اثربخش بود از طرفی بانک اطلاعاتی قابل اتکایی نیز به دست آمده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بهره‌مندی مردم از امور بیمه‌ای به ویژه در حوزه سلامت و در مواقعی همچون شیوع بیماری کرونا را متذکر شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بیمه سلامت به خدماتی که هم‌اینک در حال ارائه است ادامه دهد تا ضمن کاهش تردد مردم در سطح مجامع عمومی هر چه زودتر شاهد رفع بحران کرونا باشیم.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه در گیلان بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش و یک هزار و ۷۱۱ مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند اظهار داشت: تلاش مجموعه بیمه سلامت و هدف اصلی آن ارائه خدمات واقعی به افراد محروم جامعه است.

شاهرخ رامزی با تأکید بر اینکه شمار خدمت بیمه سلامت به روستائیان از هفت خدمت به ۱۲ خدمت افزایش یافته است خاطرنشان کرد: با تمهیداتی که توسط مجموعه بیمه سلامت فراهم شده است در سطح ۶۱۴ بیمارستان دولتی بیمه‌شدگان سلامت نیاز به ارائه دفترچه ندارند و از طریق کد ملی خدمت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در گیلان نیز خدمات الکترونیک اشاره شده در جهت ارتقاء سطح خدمات‌دهی قابل ارائه است اظهار داشت: شفاف‌سازی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سطح مراکز سرپایی و بیمارستان‌های غیردولتی، حذف دفترچه و تبادل الکترونیکی اسناد و نسخه از جمله کارهایی است که باید در گیلان تحقق پیدا کند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads