کد خبر: 200567 - تاریخ: چهارشنبه، 22 آوریل 2020 - 09:19

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۴۳۰۰ نفر در حوزه بهداشت گیلان پای کار مقابله با کرونا/ بیماری در حال مدیریت شدن است

به گزارش خوبان،  فردین مهرابیان شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز هفته سلامت، اظهار کرد: نخستین روز هفته سلامت با توجه به تلاش‌های انجام شده در مبارزه با کرونا به نام بهورزان، مراقبین سلامت، ماماها و خانواده بهداشت کشور نامگذاری شده است. وی با بیان اینکه در حوزه […]

به گزارش خوبان،  فردین مهرابیان شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به آغاز هفته سلامت، اظهار کرد: نخستین روز هفته سلامت با توجه به تلاش‌های انجام شده در مبارزه با کرونا به نام بهورزان، مراقبین سلامت، ماماها و خانواده بهداشت کشور نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت استان گیلان در مجموع ۴ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت فعال در مبارزه با کرونا نقش داشتند، افزود: ۹۶۵ خانه بهداشت، ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۵۶ پایگاه سلامت، مرکز مشاوره رفتاری و پایگاه‌های مرزی در این ایام مشغول به فعالیت بودند.

۱۳۰۰ واحد بهداشتی پای کار مقابله با کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت هزار و ۳۰۰ واحد در بخش بهداشتی استان، گفت: اجرای طرح ملی غربالگری برای بیش از دو میلیون گیلانی با همکاری سپاه و بسیج، تأمین دارو، نمونه گیری و کمک به فرآیند درمان بیماران ویروس کرونا و همچنین ارائه آموزش بخشی از فعالیت‌های حوزه بهداشت گیلان در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۸ هزار مادر باردار تحت پوشش حوزه سلامت خانواده غربالگری و بیش از ۳۵ هزار بار به این مادران آموزش داده شده است، تصریح کرد: در حوزه بهداشت محیط، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، گندزدایی، نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی و سلامت فردی و روانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

مهرابیان با اشاره به همکاری مردم و تلاش شبانه روزی کادر درمان و پرستاران طی دو ماه گذشته، بیان کرد: در این مدت متأسفانه تعدادی از همکاران حوزه بهداشت و درمان استان گیلان به واسطه خدمت به بیماران جان خود را از دست دادند.

ثبت نام ۹۰ هزار گیلانی در سامانه سلامت برای دریافت کد بهداشتی

وی با بیان اینکه برداشتن محدودیت‌ها به معنای کنترل یا مهار ویروس کرونا نیست بلکه شهروندان باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ادامه داد: افرادی که دارای علائم مشکوک به کرونا هستند باید به صورت جدی موارد بهداشتی را رعایت کرده و از تردد در معابر خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این دانشگاه به صورت مستمر شهرها و روستاهای استان را رصد و پایش می‌کند، افزود: یکی از نکات بسیار مهم در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با توجه به آغاز فعالیت واحدهای صنفی و صنایع، دریافت کد سلامت بوده که مهلت آن تا پنج اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی به ثبت نام بیش از دو میلیون نفر در سطح کشور و بیش از ۹۰ هزار نفر در استان گیلان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به استقبال خوب اصناف و صنایع از این طرح طی روزهای آینده شاهد افزایش تعداد ثبت نام کنندگان باشیم. اصناف نگران ثبت نام در این سامانه نباشید زیرا هیچ گونه اطلاعات اقتصادی از آنها گرفته نخواهد شد.

مهرابیان تأکید کرد: در اجرای این طرح تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح فاصله گذاری هوشمند و ایجاد زمینه آغاز فعالیت‌های اقتصادی مدنظر قرار گرفته است.

تولید ۱۲۳ هزار عدد ماسک در گیلان

وی با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی در روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا، افزود: در حال حاضر پنج واحد تولید ماسک با تولید ۱۲۳ هزار عدد و بیش از ۱۶ واحد نیز به تولید مواد ضدعفونی کننده با تولید بیش از ۲۰ تن اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۳۵۰ داروخانه در گیلان نسبت به عرضه ماسک اقدام می‌کنند، گفت: در حال برخی از واحدهای تولیدی درخواست عرضه اقلام بهداشتی تولید شده خود در سایر استان‌ها هستند.

وی با اشاره به مشارکت مردم طی دو ماه گذشته در فرآیند مقابله با کرونا، تأکید کرد: اگر همکاری مردم استان گیلان در اوج شیوع این ویروس سبب شد بیماری در استان مدیریت شود البته همچنان نیازمند توجه مردم به هشدارها و رعایت موازین بهداشت فردی و عمومی هستیم.

مهرابیان به راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا پیش بینی می‌شد که مردم با مشکلاتی در زمینه بیماری و روش‌های پیشگیری، استرس و اضطراب مواجه شوند که با تماس با این سامانه و شماره گیری کد یک تا هفت می‌توانند از مشاوره ۵۱ نفر از مشاوران بهداشت و درمان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تاکنون مشاوران به بیش از ۱۴ هزار سوال شهروندان در موضوعات مختلف بهره مند شده اند.

کد خبر 4906600

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads