کد خبر: 200561 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 آوریل 2020 - 17:36

فرماندار شهرستان رشت ؛

طرح ویژه نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان اجرا می شود

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود گفت: کیفیت نا مناسب نان در رشت به دلیل آرد با کیفیت پایینی است که بین نانوایی‌های مختلف شهر تقسیم می‌شود.

به گزارش خوبان، میرشمس مومنی‌زاده ظهر امروز در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رشت در سال ۹۹ در فرمانداری رشت اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع کرونا برای تأمین مایحتاج بهداشتی و درمانی مشکل داشتیم و اگرچه امروزه اوضاع نسبت به آن دوران بهبود یافته است اما همچنان باید نکات بهداشتی را تا زمان برطرف شدن ویروس کرونا رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان رشت ضمن تقدیر از تعاونی آرد و نان شهرستان برای تأمین نان مورد نیاز در ایام برف، انتخابات و شیوع کرونا بیان کرد: تعطیلی بازار کار بزرگی بود و بسیاری از اصناف آسیب دیدند، اما با در نظر گرفتن مصلحت و سلامت جامعه از نفع شخصی گذشتند و برای رفع بحران کرونا به ما کمک کردند.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه مواد غذایی و رعایت بهداشت در هر شرایطی بسیار مهم است گفت: در ماه مبارک رمضان این حساسیت‌ها بیشتر می‌شود لذا باید همه مسئولان و اعضای کارگروه تنظیم بازار با حساسیت این موارد را رعایت کنند و نان استراتژیک‌ترین کالای بازار است که در ایام پیش‌رو باید با کیفیت خوب و نرخ قانونی به‌دست مردم برسد.

مومنی‌زاده کیفیت آرد نانوایی‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مشکل کیفیت آرد همواره در این سال‌ها وجود داشته است اما باید آن را کنترل کنیم و اگر آردی مشکل کیفیت دارد طوری برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم که آرد با کیفیت پایین بین شهرستان‌ها، بخش‌ها و نانوایی‌ها تقسیم شود و همیشه به یک بخش فرستاده نشود.

فرماندار شهرستان رشت نرخ نان را مورد توجه و تأکید قرار داد و عنوان کرد: نرخ نان با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز به تجدیدنظر دارد اما می‌دانید که این موضوع در اختیار من نیست و یک تصمیم ملی بوده با این حال موضوع را به کارگروه استانی ارجاع دادیم تا بررسی شود.

وی توسعه رو به رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را غیرقابل کنترل دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند اینترنت و ماهواره هستند و چیزی شبیه به رشد جهانی است و نمی‌توان مقابل آن ایستاد اما باید خودمان را به‌هنگام کنیم تا سنتی‌ها آسیب نبینند و طوری تدبیر شود که اصناف متضرر نشوند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود اظهار داشت: برخی اقلام مانند رشته و خشکار و زولبیا و بامیه که مختص ماه مبارک رمضان هستند نیازمند کنترل و نظارت مضاعف است و رسانه‌ها باید نکات بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا را در دستور کار قرار دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads