کد خبر: 200495 - تاریخ: یکشنبه، 19 آوریل 2020 - 10:02

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشت مکانیزه بیش از ۱۵۷ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان

– رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خزانه گیری ۵۰ درصد شالیزارهای استان، گفت: براساس پیش بینی ها امسال ۱۵۷ هزار هکتار از این اراضی به صورت مکانیزه کشت خواهد شد.

به گزارش خوبان، علی درجانی  با اشاره به آغاز فصل زراعی جدید در استان گیلان، اظهار کرد: در تمام ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان شخم اول با بهره گیری از بارش‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون خزانه گیری در ۵۰ درصد اراضی شالیزاری استان انجام شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال این ویروس توصیه‌های لازم به شالیکاران در هنگام انجام کار زراعی ارائه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان استفاده از کشت مکانیزه را یکی از راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان و تصریح کرد: در همین راستا امسال شاهد ارتقای ۶۷ درصدی درجه مکانیزاسیون در تولید برنج گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هدف از این کار ارتقای سطح کمی و کیفی تولید برنج در استان است، گفت: در همین راستا بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به متقاضیان پرداخت شده است.

درجانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال با توجه به شرایط ۱۵۷ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان به صورت مکانیزه کشت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱,۴۵۰ تن بذر اصلاح شده برنج در میان کشاورزان توزیع شده است، افزود: این بذرها برای کشت ۳۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان کفایت کرده و از نوع هاشمی، ارقام پرمحصول خزر، آنام، گیلانه و رش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزایش ۸۵ درصدی تولید بذرهای اصلاح شده را یکی از برنامه‌های این سازمان در سال جاری عنوان و اظهار کرد: هر ساله یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک در استان گیلان برداشت شده که از این میزان ۷۵۰ تا ۸۵۰ تومان برنج سفید استحصال می‌شود.

وی به توزیع کودهای شیمیایی نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳۱ هزار تن کود شیمیایی شامل ازته، فسفاته و پتاسه توزیع و هم اکنون نیز شش هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در انبارهای گیلان ذخیره شده و ۳۵۰۰ تن نیز از کارخانه پتروشیمی خریداری و به استان گیلان حمل خواهد شد.

کد خبر 4903940

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads