کد خبر: 200492 - تاریخ: یکشنبه، 19 آوریل 2020 - 09:42

رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

برخورد با قاچاق کالا در استان گیلان تشدید می‌شود

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اجرای طرح‌های نظارتی مختلف برای جلوگیری از قاچاق کالا در این استان گفت: برخورد با قاچاقچیان کالا در استان گیلان تشدید می‌شود.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران از بازرسی بیش از انجام ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی توسط گشت‌های مشترک در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بازرسی‌های متوالی گشت‌های مختلف در طول سال گذشته در استان گیلان منجر به تشکیل ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به انواع طرح‌های نظارتی برای مبارزه با قاچاق کالا و سایر حوزه‌ها گفت: بازرسی‌های مختلف در قالب طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، طرح مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، طرح مبارزه با قاچاق محصولات دخانی و طرح نوار ساحلی با رویکرد مبارزه با کالای قاچاق در طول سال توسط مأموران انجام شد.

دلق‌پوش به ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق کالا در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: ارزش پرونده‌های قاچاق کالای مکشوفه در سال گذشته بیش از ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال است و در راستای حمایت از تولیدات داخلی با متخلفان قاطعانه و قانونی برخورد می‌شود.

 رئیس سازمان صمت استان گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر این پرونده‌های قاچاق خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۳۰۳ فقره پرونده مربوط به حوزه صنفی است و در حوزه غیرصنفی نیز هزار و ۱۷۵ فقره پرونده کشف شد و تمام پرونده‌ها به اداره‌کل تعزیرات استان جهت رسیدگی و اعمال قانون فرستاده شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۱۳ هزار مورد بازرسی در گیلان انجام شده است اظهار داشت: بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸ هزار و ۷۰۹ پرونده به طور کلی به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیارد ریال شده که ۸۴۱ مورد از این پرونده‌ها با ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده است.

دلق‌پوش از دریافت هزار و ۵۸۵ مورد گزارش مردمی تخلف توسط بخش معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان خبر داد و افزود: یک مورد از تخلفات ثبت شده توسط ناظران سازمان صمت گیلان که به‌طور نامحسوس اوضاع را کنترل می‌کنند گزارش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد: همکاران ما در سامانه ثبت تخلف ۱۲۴ سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۹۶۶ مورد گزارش تخلف رابه ثبت رساندند که پیگیری و اعمال قانون شدند و با متخلفان به‌طور قانونی و قاطعانه برخورد می‌شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۶۷ مورد تخلف در بخش کالایی ثبت شده است عنوان داشت: در حوزه خدمات هزار و ۴۱۳ مورد گزارش تخلف ثبت شد که در مقایسه با بخش کالایی کمتر است و مجموعاً ۷ هزار و ۴۸۰ مورد تخلف محرز شده در این دوبخش سال ۹۸ ثبت شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۶۱۳/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads